Mrs Nojjig!

Pratade med brorsan häromdagen, så frågade han om jag vaccinerat mig inför resan. Oh my, nåt som totalt slipped my mind!! Nu börjar det ju som sagt dra ihop sig. So, jag slank in på Svea vaccin igår innan jobbet (jobbade 13-21 tis+ons pga Champions league), och kollade läget. Gick därifrån med ett stycke spruta i armen. Done deal. Var ju inga konstigheter. Däremot var det något annat som hon nämde som skrämde mig... nämligen att zikaviruset finns där(!!) Det visste jag ju om sedan tidigare också, men än en gång så är det nåt jag förträngt tror jag.... Alltså shit, nu blev jag supernojjig!!! Ska typ dränka mig i myggmedel!! 
 
Började googla en del, vilket kan vara bra ibland men även mindre bra då det bara jagar upp en. Brorsan försäkrade mig att det inte finns några myggor där dom bor. Kollade även upp det att myggorna lever bara below typ 6000-ish ft. Dom bor ju uppe i bergen på över 8000-ish ft. Sen bor ju han där med sin familj och de lever ju normala liv och även reser runt.
 
Anyhow, myggmedel, myggnät... jag ska ha rubbet!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0