USA + Ecuador

 
Så var man hemkommen från USA och Ecuador... Vilken resa alltså! Vet inte ens var jag ska börja så tänkte nog låta en del bilder låta tala för sig själva.
 
Först och främst bara... Ecuador, vilket land. Vilken natur! Så vackert! Är så så glad att jag äntligen kunde åka över och hälsa på brorsan med familj! 
 
..och USA... ja, det var ju som att komma hem. Nästa gång ska jag stanna lite längre OCH jag ska inte vänta 4år tills nästa gång jag åker över igen, that's for sure! Hann med många kära återseenden och en hel del shopping :)
 
Börjar med USA och älskade NYC :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
... och hemma i CT :)
 
Where it all started :)
 
 
Mina goa svärföräldrar:)
 
 
 
 
 
 
 
 
Ä L S K A R biopopcorn med smält smör!!!
 
 
 
Hittade lite saker hos svärisarna...:)
 
Glömde nästan bort att de packar tusen påsar åt en när man handlar... :O
 
Familjen jag bodde hos när jag pluggade + Nick's flickvän
 
Ecuador får komma lite senare... dags att sova!
  
 

Kommentarer
Postat av: Linda Hollems

Åh vad roligt med resa och att du fick se din bror med familj i Ecuador. Hur kändes det att komma till USA? Saknar du det? Känns det som att Sverige är rätt val? Vi har också gått i tankar att flytta till Sverige men undrar om jag verkligen skulle kunna trivas efter alla dessa år i USA. Kram, Linda

Svar: Ja det var verkligen så roligt! Speciellt då de flyttar till Sverige snart.
Ska jag vara ärlig så har jag varit lite rädd för att åka tillbaka till USA just för att jag var rädd att jag då inte skulle vilja komma tillbaka till Sverige igen efter :P Självklart kändes det som att man var hemma igen... inga konstigheter. Jag har mina dunster då jag längtar tillbaka, MEN Sverige var def rätt val och ÄR fortfarande rätt val, och det känns bra och tryggt att veta att vi gjorde rätt. Det finns saker jag saknar med USA och det finns saker jag INTE saknar... det beror ju lite på vad man prioriterar och vad som känns viktigast. Det är klart att det är en omställning att flytta tillbaka efter så många år utomlands, är väl inte så konstigt. Sen är det ju så att USA finns ju alltid kvar...:) Får man fråga varför ni kommit in på dom tankarna förresten?

Mitt tips är då att ha ett öppet sinne, att inte försöka ha förväntningar på hur det är eller kommer bli. Tror det är lätt att man målar upp en bild hur det är här eller hur allt fungerar. Det som var bra för oss tror jag var att det inte var jag som var på och tjatade om att flytta hit, utan det var mer att han var den som pushade på. Så han ville det själv och han stortrivs här. Han vill INTE tillbaka till USA :P Oj, känns som jag kan skriva en hel roman om detta... men om ni är på sverige tankarna så vill jag gärna höra mer :)
Kram!
loppansworld.blogg.se

2017-11-25 @ 18:25:57
URL: http://www.lindahollems.blogspot.com
Postat av: Linda

Hej, tack för svar :). Jag håller med dig i allt du skriver. Speciellt att man får ha ett öppet sinne om man ska flytta tillbaka. Många kanske det kommer bli som det var innan de flyttade därifrån vilket det ju absolut inte skulle bli i mitt fall i och med att jag är i en helt annan del i livet nu, plus Sverige verkar ha ändrat sig en hel del sedan jag flyttade därifrån.
I vårt fall var det faktiskt min man också som har propsat på att flytta till Sverige. Det har faktiskt ALDRIG hänt under alla dessa år vi har varit tillsammans men plötsligt fick han sig ett ryck och vill att vi ska försöka bosätta oss där. Vi har inte tagit något beslut ännu men det här ar absolut det närmaste vi har kommit till att möjligtvis flytta tillbaks. Det är mer jag nu som är rädd att jag inte kommer trivas. Men som sagt vi har inte tagit något beslut ännu. Verkar också så jobbigt med hela processen att ta sig hem. Väntetider osv. Hur gick det för er? Du var den som fick se till att du hade jobb eller hur? Och sedan kunde bevisa att du kunde försörja er? Fick ni vara isär ett tag eller hur fort gick det för er med hela processen? Kram

Svar: Hej Linda! Sorry för sent svar, har vart lite fullt upp här. Känner igen mig så mycket i vad du skriver. Känner dock att detta svar kan bli en roman :P Så gör så att jag skickar ett mail till dig istället lite senare och berättar mer :) Kram
loppansworld.blogg.se

2017-12-04 @ 23:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0