Festidifestivalen!

I have a confession to make... Jag är lite av en mello-nörd. Jag har alltid tittat på melodifestivalen varje år när jag växte upp. Brukade alltid kolla med familjen eller med kompisar. Det har blivit som en liten tradition varje år. Nu är ju inte melodifestivalen som den tidigare vart, men still. Kollar inte på den för att jag bara älskar ALLT som har med melodifestivalen att göra och har stor koll på allt och alla, eller för att jag följer allt med melodifestivelen slaviskt. Men det är så mycket runtikring. Nu är det väldigt olika typer av musikstilar. Man vet inte riktigt vad man kan förvänta sig längre... Förut var det mer klassisk melodifestival-stuk på låtarna (om det ens finns det). Nu är det lite allt möjligt. Jag älskar musik-är en allätare och även fast vissa låtar suger så tycker jag det är en kul blandning. Kul att se vad det är för människor som ställer upp och hur uppträdandet är. Åta massa gotta och mysa! Det är lite av en social grej man delar med andra. De är nästan så dåligt att det blir bra ibland..:P När jag bodde i USA märkte jag att jag blev lite mer "försvenskad", om det ens är ett ord. Allt som hade med Sverige att göra blev så mycket viktigare och större på nåt sätt. Det var det man höll fast vid.
 
Förra året var kul. Nej, vad säger jag... det var ju 2012. Då var jag och mina tjejer till Tonic bar på Times square och såg på Eurovision med andra svenskar/européer. Lite konstigt bara att man såg den mitt på blanka dagen...:P Men så går det när det direktsänds och man är massa timmar bakåt! Stämningen var på topp. Man kände sig extra mycket svensk. Sen var det dessutom fleet week i NYC så några navykillar vi stött på tidigare kom dit och kollade med oss...Haha, väldigt random! :P Och att Sverige vann var ju bara heeelt freakin´ underbaaaart!!! Vilken stämning! :)
 
In NYC before the ESC
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0