Smaka på Stockholm!

Vilken underbar helg! I fredags var jag ledig.. Skönt! När hubby slutat jobbet åkte jag in till gamla stan och mötte upp honom och hans jobbarkompis på O'Connells. Satt där ett tag innan vi tog oss bort till Tantolunden för att grilla med några kompisar till jobbarkompisen. Mysig kväll. 
 
Igår åkte vi in till Kungsträdgården och "Smaka på Stockholm". Det var packat med folk så det tog ett tag att ta sig runt och se vad som fanns. Åt lunch där innan vi begav oss bort till Strandvägen och strandbryggan för att mysa lite i solen. Drack en väldigt god och sommrig mangodryck... Mums! Efter det gick vi och kollade i lite affärer innanför blev fika och glass..:) Knatade runt och bara mös innan vi sen bestämde oss för att avsluta kvällen med en bio. Sagt och gjort, Bad neighbors blev det. Åkte sen hem och slocknade på en gång. Blev mycket gående igår.
 
Smaka på Stockholm
 
 
Idag åkte vi in igen, ville äta anticucho vilket jag sett fram emot sen igår. Till min besvikelse var de dock slut när vi kom..:( Hittade annat att äta istället. Lite mindre med folk idag så det var skönt att inte behöva trängas. Tog oss sen en promenad bort till Djurgården och hyrde trampbåtar. Hur kul som helst...:) riktigt mysigt att åka omkring där och se stan från vattnet. Försökte hålla oss borta så vi inte blev överkörda av de stora båtarna.. Sicka vågor det blev ibland! Kändes i benen när vi var klara vill jag lova! Fönstershoppade lite efter det innan vi drog oss hemåt. Slocknade på soffan båda två och vaknade upp två timmar senare.. Hoppsan! Men oj så skönt det var med en liten nap. 
 
 
Härlig helg med andra ord! :)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Åh, älskar smaka på Stockholm och sommarstckholm i allmänhet! Riktigt längtar tills jag kommer hem, får ta med bekväma skor så jag kan promenera runt i sthlm! Kul med trampbåt förresten, har aldrig trmpat traditionell trampbåt faktiskt..

2014-06-10 @ 09:03:05
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0