Back in business!

Yes, då var man tillbaks på jobbet igen efter två veckors ledigt. Självklart hade jag svårt att somna igår, kom dessutom i säng senare än planerat. Dagen var väldigt varm. På översta våningen där jag sitter var det närmare +30 grader inomhus. Något varmt med andra ord. Varmt ute=varmt inne. När jag kom dit såg jag knappt mitt skrivbord då det var så gott som begravt under all post och paket som väntade på mig. Inkorgen var dessutom sprängfull med mail, tog mig hela dagen att bara gå igenom alla lite snabbt. Var inte så hemskt att börja jobba igen, de flesta är fortfarande på semester så det är rätt lugnt och skönt fortfarande, inte så mycket spring. När jag skulle ta mig hem fastnade vi på thorlidsplan dock. Tydligen var det störningar och inga tåg gick längre än till Kristineberg. Det sas att ersättningsbussar skulle gå från thorlidsplan, så jag och hundratals andra gick och väntade på bussarna som skulle ta oss vidare. Vi väntade och väntade... och väntade. Till slut kommer det en sl kille och säger att bussarna skulle gå från Kristineberg istället. Jahapp, alla börjar knata tillbaka till tunnelbanan, kommer upp på perongen och ser då en buss där vi stått och väntat. Great. Jag var en aningens varm, trött och hungrig och pallade inte med denna väntan längre så jag sket i att vänta ännu längre på ersättningsbussar och tog mig till Solna centrum istället för att hitta nån present till pappa som fyller år imorgon samt att stoppa nåt matigt i magen. Kom hem lite senare än vad jag trodde när jag först åkte från jobbet, men det var väl kanske tur i oturen för nu har jag en present till pappa och slipper stressa med det imorgon..:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0