Jag blir riktigt arg...

Igår var hubby och jag på bio. Hade presentkort så det blev en billig kväll då vi inte la ut en krona.. Nice! Såg "12years a slave". Väldigt bra film men samtidigt väldigt hemsk. Den är ju based on a true story och det gör mig riktigt upprörd och arg! Under filmens gång känner jag hur det riktigt kokar inom mig. Jag förstår ärligt talar inte hur vissa människor är funtade ibland. Skulle vilja banka lite vett i dom. Människor är ingens property! Dom är human beings for crying out loud!! Filmen var gjort på ett bra sätt för det framkallar väldigt många känslor hos en när man ser den. Jag vet att det "bara" var en film, men ändå inte då slaveriet verkligen förekommit i verkligheten och det gör mig så fruktansvärt arg! Men absolut sevärdhet film. 






Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag e précis likadan, blir sa arg att jag inte kan hantera det. Vet att jag inte klaar av att se visa filmer pa grund av det, 12 yars a slave e en av democh en annan jag undvek var Water for elephants for att jag lixom vet att jag blir for upprord for att kunna se den..

2014-02-24 @ 06:15:39
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: -J U L I E T T E-

jag har också sett filmen, började gråta och blev arg. Det är så hemskt. Och det hemskaste är som du säger att slaveriet funnits, men den finns forttfarande, gömd någonstans i världen! ush!!

dock tyckte jag att filmen var lite långdragen...

Svar: Ja, usch det är så hemskt! Önskar man hade mer makt att göra nåt åt sånt här... så fruktansvärda saker som hänt/händer i världen.
loppansworld.blogg.se

2014-02-24 @ 10:21:47
URL: http://juliettems.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0