Merry Jul everyhopa!

Hoppas ni alla haft en fin jul. 
 
På julafton åkte jag hem till mina föräldrar under tiden hubby jobbade. Hjälpte till att förbereda maten och slå in de sista klapparna. Lagom till Kalle skulle börja åkte jag och hämtade hubby från jobbet. Sen åt vi när vi kom tillbaka. Mammas syssling med familj samt brorsans fästmö och hans blivande svärmor samt sister-in-law (vad det nu heter på svenska igen?!) var också där. Vi fikade och bara mös tillsammans. Började tillochmed snöa på eftermiddagen... Myyys! På kvällen delade vi ut julklapparna och efter det åkte vi hem till oss. Pappa agerade tomte till grannen men vi blev utan en iår. Hade inga småbarn här iår. Hade gärna stannat över, men hubby skulle upp och jobba dagen efter...
 
 Brorsan, Luz Maria (Nancy's mamma), Nancy (brorsans tjej), mamma och pappa
 
 
 
 
 
 
TBT 2012....
Det var sista julen i USA innan vi flyttade. Först åkte jag hem till mina fina tjejer och åt svenskt julbord samt delade ut lite julklappar, sen fortsatte julen hos my brother-in-law med hubby och hans familj. Där blev det allt annat än ett traditionellt svenskt julbord..:P Det bjöds på massa god mat som min svärmor lagat, det spelades musik och dansades en hel del till chilensk cumbia. Spansk julmusik... lät inte så jul-igt i mina öron. Annorlunda men kul. Man märker verkligen när det kommer till holidays att vi kommer från olika kulturer. Vad som är jul för mig är inte jul för hubby, och vice versa. Det kan jag tycka är spännande, man lär sig något nytt, får prova på nåt annat, se hur andra gör samtidigt som det kan vara lite jobbigt kanske vissa stunder. Man delar inte samma traditioner på samma sätt. Men och andra sidan kan man skapa sina egna tillsammans. Blanda lite från bådas världar..:)
 
Back in 2012
 
 
Då fick man titta på kalles jul på datorn..:P
 
Mat a la Chilensk julmat
 
Familjen samlad
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0