Bastu

När det är varmt ute, är det varmt inne. Iallafall på jobbet. Det har vart olidligt varmt på jobbet. Inte för att jag inte gillar värmen, det gör jag men den får gärna hålla sig utomhus och inte göra jobbet till en bastu. Lite svårt att jobba i sån hetta. På förmiddagarna har det gått bra, men fram efter lunch har det blivit FÖR varmt inne. Över +30 grader... Det gick liksom inte att koncentrera sig... Svetten rann, det var klibbigt och varmt. Huvudverken kom smygandes och till slut kände man sig yr och svimfärdig. Inte bra med andra ord. AC pallade inte med värmen tydligen och det lilla som funkade behövdes längst ner för att hålla alla maskiner och tekniskt utrustning nerskylt. Vi blev rekommenderade/tillsagda att jobba hemifrån om vi kunnat eller på annan plats, so i onsdags och igår jobbade jag hemifrån. Har nu hört att det ska bli lite "kallare" så då kanske det kan gör att man kan jobba på som vanligt igen. 

Nästa vecka sänds avsnittet jag är med i också...:P Fick se det härom dagen, haha, jaa.. Det blev ju som det blev. Är ju inte så vanligt att se sig själv på TV direkt.:P Är me på två ställen, ena stället ser man knappt mig, eller ja, man ser mig lite snett bakifrån. Men det andra ser man def mig...:P Mötte en kille i korridoren tidigare som jobbar med ljud. Han hade jobbat med detta program och kände igen mig i detta avsnittet. Helt plötsligt kommer han fram och bara säger en massa snälla saker om min medverkan.. Haha, ja det var ju kul att höra. Oväntat men kul som sagt. Blev ju så nyfiken då så jag gick bort till MC (media center) för att se om jag kunde få kika på det och det fick jag..:)

Igår vet jag inte vad som hände med mig men helt plötsligt får jag för mig att ge mig ut och springa. I värmen... bra tänkt där Johanna. Jag som typ aldrig går ut och springer får helt plötsligt för mig att göra det en varm dag som igår. Sprang runt judarnsjön. Lagom sträcka för en nybörjare som mig....:P Höll bara på att dö lite efteråt av värmen och av min dåliga kondis. Kändes bra efteråt iallafall. Tänk nu bara om jag kunde bli en hurtigbulle och springa flera gånger i veckan.. Det hade vart nåt för min kondis det..;) Ska signa upp mig på dansen igen som jag tog i våras. Svinkul var det! Har även sett en annan kurs de erbjuder på måndagar som jag är lite sugen på.. Då blir det två dagar i rad. Hm.. tough choice...:P 

Igår lagade jag en av hubby's favoriter till middag. 

Dessa är min räddare i nöden! Love'em!! 
Hoppas de aldrig tar slut. Måste nog köpa på mig ett par när vi åker över till USA så vi klarar oss sen! 

Blivit mer bad också...:) underbart!!

Så var det fredat idag också...:) Trevlig helg allesammans! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0