Santa claus is comin' to town...

... eller inte direkt. Men the President of the US is coming to town!!  Mr Obama himself kommer vara i Stockholm imorgon och på torsdag. Halva stan kommer vara avspärrad, typ... Det har redan börjats förbereda inför besöket. Vilket kommer innebära kaos i trafiken. Lokaltrafiken kommer inte gå som vanligt pga detta vilket gjorde att min chef sa idag till alla att jobba hemifrån då det kommer bli kaos att försöka ta sig till jobbet. Redan idag kände man av det kan jag säga, och ikväll kommer alla bilar vara tvugna att köras bort på gatan utanför jobbet, är det nån som står kvar kommer den get towed. So, imorgon jobbar jag min första dag hemma... inte helt fel det heller! :)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Gud, verkligen så stor grej i Stockholm, absolut inte samma sak när han brukade komma till Hawaii men då var det ju ofta för semester plus att de va på amerikansk mark..

Svar: Nej visst... Tänk att behöva ha detta ekipage med sig till varje land man åker... :P
loppansworld.blogg.se

2013-09-04 @ 23:14:08
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Maddo

Hej!
Jag var aupir i Katonah, NY. Nära Connecticut faktiskt. Hängde en del på Danbury mall. Vart bodde du? Sjukt att du stannade i 8 år!! Hur kom det sig att du flyttade hem igen?
Tiden går fort som tusan. Jag längtar ofta tillbaka till mitt au pair år.
I oktober ska jag och min sambo åka till LA och hälsa på en gammal au pair kompis som blev kvar i staterna! :)

Svar: Jaha, där ser man! I Danbury mall har jag shoppat mycket!! :) Jag bodde i Darien, CT som au-pair och i grannstaden Norwalk när jag pluggade och jobbade. Ja det är det sjukt när man tänker efter att jag blev kvar i 8år(!!!!!) Jag som bara skulle vara borta i 1år... haha, så mycket för det! :P Det blir inte alltid som man planerar...Min tur att vara nära familjen ett tag...:)
Vad kul att ni snart ska till USA igen... Älskar Californien!!! Hur länge blir ni borta?
loppansworld.blogg.se

2013-09-05 @ 16:18:46
URL: http://maddo.se
Postat av: Maddo

Kommer du att fara tillbaka till USa igen? alltså och bo där?
Vi är borta i 15 dagar, kommer bli sjukt kul :)

Svar: Vad roligt!!! Vill också åka över snart igen!! :) Vi får se vad som händer iframtiden, kan mycket väl hända att vi flyttar tillbaka om några år. Men som sagt, inget är skrivet i sten... time will tell...:)
loppansworld.blogg.se

2013-09-06 @ 20:07:01
URL: http://maddo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0