Karusell!!

Ja så var det det här jag nämnde förra veckan.. Om denna omtumlande höst. Det har verkligen vart och fortfarande är lite av en rollercoaster. Det har vart en stor ovisshet och fortfarande är samtidigt som mycket väntande. När jag började jobba i februari hade jag ett kontrakt på 3mån som blev förlängt ganska så snabbt. Det var tänkt långt innan jag började att min tjänst skulle läggas ut så att den då kunde bli en fast tjänst. Detta verkade det som skulle träda i kraft efter semestern. Vilket drog ut på tiden. I slutet av augusti gick det ut att det fanns en ide' till en ny organisation. Våran avdelning skulle delas upp och flyttas till andra avdelningar... Orkar inte gå in i allt i minsta detalj och ska försöka göra en long story short. Det var sex bearbetningsproducenter (bp) som blev berörda iochmed denna omorganisation. Sex personer, sex tjänster. Sex bp skulle bli tre, de andra tre fanns det tre andra tjänster till. Två nya- redaktörer och MIN tjänst(!!) Iochmed med att min tjänst aldrig las ut tidigare blev nu den indragen i detta. Från början var det sagt att alla sex tjänster skulle läggas ut så alla kunde söka dom. Sen blev det ändrat till bara internt... Men inte slutar det där, slutligen blev det så att dessa sex tjänster skulle tilldelas dessa sex personer. Alltså fanns det inget jag kunde göra för att få ha kvar min tjänst..:( Den skulle nu bli tilldelad till någon av dessa sex. 

Den nya organisationen träde i plats 4:e november och vi fick reda på en vecka innan vem som skulle få vilken tjänst. Mitt kontrakt går ut sista december så jag är ju kvar fram tills dess. Jag började lära upp den nya. Nu när han skulle ta över behövdes ju egentligen inte jag till 100% där, och min chef som är så snäll och försöker göra allt för att jag ska stanna fixade så jag kunde hjälpa till på en annan avdelning 50%. Detta nya jobb skulle dock bara vara fram till jul, men troligtvis förlängt. Så nu var jag kvar 50% på min tjänst och försökte lära upp den nya samtidigt som jag var 50% på det andra stället. Det nya jobbet handlade om bildrättigheter.. En enda stor djungel att ens försöka förstå sig på och sätta sig in rätt snabbt. Fick huvudverk bara jag tänkte på det.. Men kände att jag inte kan tacka nej till jobb om det erbjuds då jag inte har råd att stå där utan jobb efter nyår. 

I måndags förändrades allt igen. En kollega blev sjukskriven...:( jättetråkigt då vi är väldigt nära. På ett sätt är jag tyvärr inte förvånad.. Det har vart väldigt mycket nu i höst och hon har fått tagit mycket extra. Anyhow, nu blev det så att jag kom tillbaks till min tjänst till 100%.. tillsvidare, och han som skulle fått min tjänst fick nu ta hennes. Detta är den mest busiest time of the year.. Allt detta kunde inte ske mer olägligt. Nu måste jag sätta mig in i allt som jag hade börjat släppa över på den nya.. 

Förra veckan blev jag tillkallad att komma på en intervju på ett jobb jag sökt. Detta var i torsdags.. (Stort TACK för alla lyckönskningar!!!) och väntar nu på svar... Orkar snart inte med denna väntan och ovisshet. Har blivit lite för mycket av den varan denna höst tycker jag... Önskar jag hade facit i hand här nu och visste vad som kommer hända efter nyår och vart jag kommer ta vägen. Hubby har jobb till 19 december.. Hoppas verkligen han får tag på nåt efter det. Vi har ju inte råd att stå där utan jobb båda två sen... 

Kommentarer
Postat av: Kim

Åh, förstår frustationen! Men håller tummarna att det ordnar sig snart!

Happy Thanksgiving! :)

2013-11-26 @ 07:25:11
URL: http://lifeandloveinla.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0