Liebster Blog Awards

Liebster Blog Awards

 
Oj, nu har jag hunnit få två fina utmärkelser i form av  "Liebster Blog Awards", en från Linda i Santa Barbara och en från Madeleine som är på väg att flytta till USA med hennes man. Jag hade ingen aning och vad detta var men gissa vad glad jag blev då jag insåg att dessa två tjejer givit mig denna utmärkelse...:) Det går tydligen ut på att man svarar på 9 frågor och sedan skickar man utmärkelsen vidare till 5 bloggare som man gillar. Så "Here we go....."

Vad ville du bli när du var liten?
Mitt första minne av vad jag ville bli när jag blev stor är att jag ville bli lärare. Detta var dock enbart för att det var så kul att rita på tavlorna. (svarta tavlan med vita kritor) Det höll ju inte direkt länge, vilket säkert var tur det..haha. Sen har jag alltid vart inne på mediabranchen/resebranchen. Hade helst velat kombinerat dessa två i form av att vara kameraman för typ "Packat & klart" eller "När och fjärran." Det hade ju vart toppen! Då hade jag ju slagit två flugor i en smäll. 

Vad är du idag?
Idag jobbar jag som Traffic/Project Coordinator på UR (Utbildningsradion) i Stockholm och trivs jättebra! Hade inte den blekaste för 1år sen att det var här jag skulle vara just idag. Life doesnt always turn out the way you olan..;)

Vart vill du helst resa?
Helst resa... oj, det finns många ställen jag vill resa till. Älskar att resa!!! Vill till Australien, Brasilien, göra en roadtrip genom hela USA, vill tillbaka till Chile... ja, listan kan göras oändlig.

Var ser du dig själv om fem år?
Om fem år... Då hoppas jag att vi har köpt en bostad, har rest runt och upptäckt mer av vad världen har att ge, att båda har ett jobb/tillvaro vi trivs med, och kanske en liten knodd på det..;)

Rött eller vitt?
Både och, fast det beror lite på vad det gäller.

Sommar eller vinter?
Sommar, sommar, sommar... är inte en "winter hater" dock för vintern har sina charmiga stunder också! Specielt vid juletiden... ååh så mysigt!! Åka skidor... ja, you know. Men förutom det är det sommarn helt klart!
 

Skog eller hav?
Älskar havet!! Älskar att vara vid havet, på havet och i havet! :)

Vad gör dig ledsen?
Finns många saker kan göra mig ledsen. Jag är väldigt känslig och kan ta åt mig väldigt lätt. Att braka med hubby... inte för att vi gör det ofta, men det händer ju. Sen tycker jag inte det är så kul när man inte kan vara nära sina nära och kära. 

Vad är det bästa du vet?
Att vara nära mina nära och kära, helt klart!! Min man, min familj/släktingar/vänner. (sen måste jag ju klämma in OLW's ostbågar här också...haha!)
 

Jag skickar denna utmärkelse vidare till följande bloggar som jag läser:

Emilia i Arizona- En tjej som åkte över till USA för att plugga 1år på high school. Nu är hon tillbaka i AZ och pluggar på college och planerar bröllop med sin high school sweetheart.
 
Ida-Aupair i CT- En jättego tjej som bor i Darien (mina hemtrakter fran aupair tiden) och jobbar som aupair. Förlängde sitt år med 9mån och bara har 2mån kvar innan det är dags för hemfärd... Har verkligen känt igen mig själv mycket i henne. Tycker det är extra kul att hon kommer hem till Stockholms trakterna...:)
 
Jenny- mammaliv i Nashville- Ännu en tjej som åkte över till USA som aupair, hamnade i New Canaan, CT (grannbyn till där jag bodde). Träffade sin blivande man på en gata i NYC. Levt det goda livet i NYC, gifte sig och fick en liten soting till pojk. Lever nu familjelivet i Nashville, TN.

Anna-Bodde i Seattle med hennes man och son men flyttatde hem till Sverige i höstas. Extra kul att läsa hur det har gått då de har gjort samma resa vi nu gjorde. 
 
Cynthia i Seattle- Bor i Seattle med sin lilla familj. Alltid kul att läsa om andra utlandssvenskar då man sitter lite i samma sits. Har en ubersöt liten tjej som bara växer och växer.
 
Nora- En go tjej som bor i Eskilstuna med sin Amerikanske pojkvän. (Som förövrigt är från CT...:) Kul att få höra om vad hennes pojkvän tycker om Sverige efter han flyttat hit. Nu är ju min man lite i samma sits som han...Hoppas vi kan träffas in real life en dag..:)
 
Hade gärna skickat tillbaka utmärkelsen till både Linda och Madeleine, bloggar som jag läser ofta. Hade även tänkt skicka vidare till Nadja på Hawaii, Henrietta i Texas, Gabriella i Michigan samt Jenny i Maine men jag ser att de redan fått detta en gång redan... Men läser även era bloggar ofta, så jag skickar en tanke till er också! Jättekul att följa er alla och dela erfarenheter...:)
 

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Vad gulligt av dig :) Jag hade faktiskt ocksa tankt ge dig utmarkelsen men jag sag att du ocksa hade fatt den tidigare!

Svarta tavlan var alltid kul att fa rita pa, dock var det nastan alltid nagon lustig javel som skulle dra fingernaglarna over den sadar sa att det gnisslade sadar hemskt. Far rysningar bara jag tanker pa det, haha.

2013-03-29 @ 01:57:16
URL: http://henriettav.blogspot.com
Postat av: jenny - mammaliv i nashville

Men vad gullig du är!! <3
Jag fick detta för någon vecka sedan av Jenny i Maine, så jag har svaren nedskriva redan ;) Kan länka! Synd att det inte var nya frågor!
Kul att läsa mer om dig dock!
KRAM & tack igen! :)

2013-03-29 @ 03:30:10
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Jenny

Kul att höra att du läser min ännu. Jag har dig på blogloving så jag missar inte mycket av dina inlägg :)

2013-03-30 @ 02:19:41
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Linda Hollems

Så roligt att läsa dina svar och lära känna dig lite bättre. Och kul att ditt jobb går så bra att du trivs. Allt hände så snabbt :). Håller med om att vara nära nära och kära är det bäst som finns. Tyvärr så har ju jag inte hela den biten. En dag kanske. Man vet aldrig. Kram

2013-03-30 @ 05:06:26
URL: http://lindahollems.blogspot.com
Postat av: Ida

Tack fina du! Jag hoppas ni har det bra hemma och att ni trivs! Vi ses när jag kommer hem :)

2013-03-30 @ 13:22:45
URL: http://idaminsberg.blogspot.com
Postat av: Cynthia i Seattle

Tack Johanna! Ska svara på frågorna efter påskhelgen:-)
Glad påsk på er!!

2013-03-30 @ 21:09:46
URL: http://Ithappenedinseattle.wordpress.com
Postat av: Cynthia i Seattle

Tack!!! Ska lägga upp listan på bloggen min så fort jag får tid! Glad påsk på er:-)

2013-03-31 @ 20:14:04
URL: http://Ithappenedinseattle.wordpress.com
Postat av: Anna

Åh vad söt du är! Och kul att läsa dina svar! Jag lägger också upp mina när jag får tid :-)

2013-04-04 @ 22:16:26
URL: http://intheworldanna.WordPress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0