SFI

I går var det dags. Hubby hade sin första lektion av SFI (Svenska för invandrare). Back to school igen. Han kommer gå två kvällar i veckan; tisdagar och torsdag, 3h var. Nu är ju han inte helt nybörjare då han redan kan väldigt mycket. Läraren sa igår att han kan även gå ikväll på en klass som är lite mer avancerad för att se om han tror det passar honom bättre. Så får han känna efter själv. Han har vart väldigt excited den senaste veckan att det äntligen drar igång. Vilket jag förstår... Nu har han nånting att göra iallefall. Han fick med sig ett häfte hem igår med sin första läxa tills imorgon också... Hoppas augusti månad har med sig goda nyheter på jobbfronten!!!!
 
Var lite konstigt igår måste jag dock erkänna... här satt jag helt själv. Ovant. Det som brukade vara min vardag for so long kändes helt plötsligt väldigt konstigt och ovant. Nu är det verkligen ombytta roller. Men det glädjer mig att han kommer ut lite. I september ska han gå på en konsert i globen med min kusin... tycker det är jättekul att han och min kusin kommer så bra överrens. Tror han behöver lite "guy-time"...:P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0