NO

Igår blev det en heldag inne i stan...:) Vi åkte till Bro först, hubby klippte håret, gick ock kikade på tivolit som var in town, sen åt vi lunch på järnvägs pizzerian innan vi tog tåget in till city. Blev mycket gående igår... först gick vi till USA butiken, sen gick vi därifrån bort till medborgarplatsen där vi skulle gå på bio och se den Chilenska filmen "NO". Var perfekt timing, vi strosade omkring i stan, kollade i affärer och gick runt och mös i gamla stan. Solen lyste med sin närvaro och det var en riktig härlig dag! Bion började 6:15pm... majoriteten var Chilenare, men det var även en hel del Svenskar.
 
Detta är beskrivningen på SF's hemsida "Chile, 1988. För att blidka omvärlden har den sittande diktatorn Pinochet utlovat ett folkval. Ska han sitta i åtta år till - ja eller nej? Några oppositionella på en reklambyrå bestämmer sig för att göra det omöjliga - att försöka slå en motståndare som själv skrivit reglerna och kontrollerar allt. Genom en modern, ungdomlig reklamkampanj ska de få bort Pinochet från makten. 15 tv-minuter varje dag i en månad är allt de har - och vågar de egentligen lyckas?"
 

 
Kommer ihåg att hubby pratade om denna film innan vi flyttade till Sverige och i fredags ser jag i Metro att den skulle ha biopremiär i fredags så självklart att vi slog till och ville se den. Jag brukar inte vara så intreserad av politik, men detta var väldigt intresant. Det kändes mer nära på nåt sätt. Jag har själv vart där, kände igen mig på vissa ställen i filmen (inte för att jag var där just då), men sen bodde ju även hubby där då och hans familj/släktingar/vänner levde ju mitt i detta. 
 
När filmen var slut gick vi och mötte upp några kompisar på Östgötakällaren och blev kvar i stan ett bra tag... kul kväll.. kul dag!!!! :) Var inte hemma förren närmare halv 2 på natta... slocknade ganska så precis på en gång, var rätt trött kan jag lugnt säga! Lång men rolig dag! :)

Kommentarer
Postat av: Sarah i NYC

Åh, den låter spännande. Dessutom är ju Gael en grym skådis!

Svar: Jaaa, se den!! :)
loppansworld.blogg.se

2013-04-21 @ 17:35:35
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0