Forsta veckan i Sverige....

 
Landade tiiiidigt tisdagen den 21:a augusti, 40min innan beraknad tid. Vantade in mamma o pappa som kom och motte oss. Hamtade hyrbilen vi skulle ha i en vecka sen bar det av hemmat. At lite mat och tog det lugn en stund, sen skulle jag in till Enkoping for att traffa frisoren. Var lite halvtrist vader sa efter det stannade vi till pa ICA innan vi for hem. Lite senare for mamma, Moises o jag till stallet vi skulle vara pa pa lordagen. Stallde upp borden som de skulle sta, bara det att vi fick andra om lite, men det blev bra till slut det med! :) 
 
Vi och svarisarna pa baksidan hemma hos mina paron!
 
Svarforaldrarna trivdes vaaaaldigt bra! Dom looooved sverige...haha! :)
 
Onsdag: Upp tidigt, tog bilen till Bro dar jag visade runt dom my neighborhood dar jag vaxt upp. Manga minnen som som tillbaka... inte sa konstigt da vi flyttade dit nar jag var 1ar och bodde dar tills jag akte som aupair som 21aring. Sen tog vi taget fran stationen och akte in till Stockholm. Later bilderna tala for sig sjalv...:)
 
Mmmm...:)
 
Langdag, men hann med ratt mycket! :) Var helt slut nar vi kom hem.
 
Torsdag: Upp ratt tidigt igen, galler att ta vara pa tiden har..;) Jag tog med mig ganget och akte till Uppsala. Vid fyra motte vi upp brorsan min pa tagstationen och helt ovetandes fick Moises (och Brian) folja med honom in till Sthlm... dar de motte upp nagra kompisar som Moises redan traffat sen tidigare... dar de skulle gora honom till en akta svensk...haha! De verkar haft en kul kvall istan! :)
My Swedish viking!
 
Sjalv holl vi pa med brollopsbestyr dar hemma...
 
Fredag: Idag skulle det bli fullt hus och mycket att gora! Svarfar madde inte sa bra, sa han tog det ratt lugnt hela dagen. Ville ju att han skulle bli battre till morgondagen! Grabbarna akte in till Uppsala igen medans vi fixade med det sista dar hemma. Jag tog svarmor in till Enkoping och fixade det sista, nar vi kom hem hade syrran med familj anlant...:) Lite senare kom aven mormor och morfar. Nar Moises kom tillbaka akte vi sen ut till lokalen for att ga igenom morgondagen. Dar fanns min morbror som skulle viga oss samt hans familj. Harligt att se kusinerna igen! de hjalpte till med att dekorera och duka. Sen var aven mammas tremanning dar med fru som skulle hjalpa till med det tekniska och spela...
Syskonskaran + Josef
Viking Jr
 
Mina alskade syskonbarn!!! Alfred hade sagt mitt namn i bilen pa vagen upp flera gangen berattade min syster...:) Alma ar ju lite rolig ocksa... hon skulle prova sin klanning hon skulle ha pa brollopet for att se om den passade. Vi gick runt i huset och letade da jag inte var saker pa vart mamma hade hangt den. Nar vi letat ett tag och inte hittar den sager Alma, "Vi maste hitta min klanning, for hittar vi inte den kan vi ju inte gifta oss imorgon," haha hon ar ju for skon!!! By the way... den dressen hon har pa sig pa bilden ovan hade jag nar jag var liten... still going strong i see...:P
 
Lordag: The big day!! Det var val lite kaos hemma... 15pers pa EN toa. Jag for till frissan vid 10 och gjorde mig fin..:) vid 1pm kom Johanna o Odelis (kompisar harifran) som vi hamtade pa busstationen i Orsundsbro. Sen var det bara att gora sig iordning och off we went... Hade verkligen jattetur med vadret!! Stralande sol och varmt! Det som skulle regnat hela dagen...puh! Tankte beratta mer om den stora dagen da vi far bilderna som inte ar klara an... men bjussar pa en bild till som vi redan fatt..:)
 
 
Vilken helt UNDERBAR dag!!! Ar sa glad att ALLA kunde komma, var sa harligt men samtidigt sa konstigt att ha ALLA, familj och vanner samlade pa en och samma plats!!! Det hander val ALDRIG annars!!! Alla dom som hjalpt till pa ett eller annat satt, gjorde att denna dag blev mojlig... dom ar vi forevigt tacksamma!! Ar lyckligt lottad som har san fin familj!! 
 
Sondag: Tog sovmorgon, valdigt behovligt. Tog det lugnt, och tog vara pa tiden vi hade med syster och familj som skulle aka hem efter middag...:( Inte latt med hejdas....Uscha! :( kusinerna kom over en svang pa vagen hem ocksa.. Pa kvallskvisten oppnade vi paket och at gott. Blev en ratt tidig kvall da all var helt slut plus att vi skulle upp tidigt dagen efter....
Gottegris nr 1
 
Familjen samlad... hander inte allt for ofta...
 
Fina Alma!
Twins love! :)
 
To be continued...
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mary

Jättekul att läsa :)

2012-09-09 @ 06:37:34
Postat av: Henrietta

Massa fina bilder! Ni verkar ha tagit vara pa tiden val i alla fall :)

Ja, det ar verkligen den stora fragan, var ska man bo? Mamma sa faktiskt en bra grej nu nar jag var hemma. Istallet for att se det som nagot jobbig att inte veta var man ska bo, sa har vi faktiskt fler mojligheter an vad de flesta par har. Bade Sverige och HELA USA (ni har ju tom ett tredje land att valja pa). Ratt bra sagt tycker jag... Iaf, vart lease gar inte ut forran i juni och jag ar inte klar med skolan tills december nasta ar sa innan det kan vi inte flytta aven om vi skulle vilja ;) Sen blir det nog downtown eller midtown Houston for att se vad vi tycker. Hoppas verkligen att vi bada gillar det.
Jasa, det later ju nastan som om ni kommit fram till ett beslut nu! Vantar med spanning pa att fa hora och hur ni resonerat :)

2012-09-09 @ 09:52:02
URL: http://henriettav.blogspot.com
Postat av: Madeleine Hutchinson

Vilka fina bilder och vilka minnen!!
Härligt att din släkt trivdes i Sverige och att ni hade en bra semester.

2012-09-09 @ 12:15:30
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Vilken härlig resa! ... och jättefina bilder! VAd kul att ni kunde samlas allihopa :)

Har du några NYC tips förresten? Hemliga smultronställen ? ;)

2012-09-10 @ 01:33:50
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com
Postat av: Nadja

Åh vilken fin tid i sverige ni verkar ha haft!

2012-09-10 @ 07:17:06
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0