2:a veckan....

Maste forvarna for bildbomb i detta inlagg...

Mandag 27/8: Upp i ottan for att aka till Arlanda och vinka av svarforaldrarna och Brian. Dumpade av hyrbilen och sen styrde kosan ner till Skavsta flygplats. Stannade och at pa vagen ner, planet gick 13:50. Tva timmar senare landade vi i Italien!!!!!!! :) Hoppade pa en buss och ca 30min senare var vi framme i Venice!! Kan knappt fatta att vi verkligen var dar, kunde knappt fatta det nar vi val var dar heller! :P Det var sa vackert!!! Vi bara satt och gapade. Kopte ett batkort for 48timmar sa vi kunde hoppa av och pa var som helst och nar som helst, valdigt smidigt. Efter ca 1timmes batfard kom vi fram till on Lido dar varat hotel lag. Lido var en jattemysig o. Valdigt latt och smidigt att ta sig in till city med bat. Varat hotel lag dessutom bara nagra blocks bort fran bathamnen.

Varat fina hotel

Nar vi checkat in gick vi ut och at middag pa en mysig resturang som lag runt hornet. Sen gick vi runt och utforskade on lite innan vi dackade i sang.

Tidsag: Vaknade tidigt och gick ner och at frukost pa hotellet innan vi begav oss nagra blocks bort till stranden.. sa ljuvligt! :)
Ajda... har galler det att inte drunkna fore 1pm eller efter 3pm...

Sjalvklart hade ALLA Italienare speedos! ALLA!

Tog oss en liten omvag pa vag hem till hotellet igen...

Duschade och bytte om innan vi gick till en pizzeria for lunch... Vi levde i stort sett pa pasta och pizza nar vi var dar...haha!

Nar vi var klara gick vi forbi ett stalle man kunde hyra cyklar... och vad far vi for oss att gora, jo vi hyr cyklar for en timma for att utforska on annu mer...:)

Nar vi lamnat tillbaka cyklarna hoppade vi pa baten som tog oss in till Venezia...

Sjalvklart var vi ju sa illa tvugna att take a ride in a gondola...:) Sa fridfullt!! Vi bara satt dar och njot.

Hoppade sen pa baden tillbaka till Lido och varat hotel...
Tog en liten nap innan vi gick ut pa middag och  lite glass innan vi tog oss back into town for en mysig kvall getting lost in Venice...:)

Underbara Venice!!!

Bat tillbaka till Lido...

Sen var vi helt slut... lang dag men hann med mycket! :)

Onsdag: Efter frukost dagen efter blev det lite souvenir shopping innan vi checked out. Sen tog vi oss tillbaka "downtown", dar vi passade pa att njuta av sista timmarna i Venezia. Pasta till lunch och sen baten tillbaka till busstationen och flyget hem till Sverige...

Underbar liten honeymoon! :) Snalla mamma o pappa kom o hamta oss pa Skavsta och vid 11pm var vi hemma igen.

Torsdag: Akte vi till Balsta for att halsa pa en god van till familjen (min kompis pappa) som inte kunde komma pa brollopet da han var tvungen att opereras, och Emma. Stannade pa ICA och inhandlade massa gotta vi skulle ha med oss till mina kompisar vi skulle hem till middag pa. Min man jobbar ju pa "The Meltingpot" har i USA och ville gora fondue for dom... vilken hit det blev! Han gjorde tva olika ostsorter till forratt. Undrade hur det skulle ga da alla at sig nastan matta bara pa forratten...haha! Sen blev det grillad kyckling och potatissallad och tre olika choklad fondue till efterratt... alla var proppmatta efterat men ingen kunde sluta ata for det var sa gott! Valdig trevlig kvall i gott sallskap! :)

Fredag: Upp tidigt for att bege sig till halsingland for att halsa pa farmor...:)

Stannade bara over dagen... Fixade lunch, tittade pa kort, spelade spel och fikade innan vi begav oss hemat igen. Svangde in pa Granby centrum pa vagen hem... Nar vi kom hem pa kvallen bjod vi in grannarna pa Churrascos... Mmmmmmm!!!! Sa gott!! :)

Lordag: Last day.... Kompisar kom over o sa hejda, vi akte och kopte allt gotta vi (jag) ville ha med mig tillbaka hit... Pa kvallen var det BBQ i byn for alla grannar...

Stannade inte heeela kvallen da vi gick hem for att bara umgas lite med familjen och slutligen packa infor hemresan dagen efter... Moises drog verkligen ut pa packningen till sista sekund... han var inte alls sugen pa att aka tillbaka....

Sondag: Hemresa.... Holl pa att forsova oss. Aldrig kul med hejdas...:( Blandade kanslor. Inte fick vi sitta tillsammans pa planet over heller...:( oh well... Kom fram och at Completos med familjen nar vi kom tillbaka...

Sa var det back to reality...