Soon....

Pa onsdag aker mina svarforaldrar till Chile i 2v... vilket innebar att vi kommer ha huset for oss sjalva i 2v...:) Kommer dessutom fa ha my mother-in-laws bil under tiden dom ar borta. Pa onsdag ska mannen o jag aka och kolla pa bil till mig, sa who knows, kanske kommer hem med min egen bil da... eller nan dag senare... hoppas hoppas!!! Kanns som jag kommer fa mitt liv tillbaka nar jag har egen bil... inte for att jag inte har ett liv nu, men for de som ar bil-los i USA vet vad jag menar. Specielt om man bor som vi gor... Hade man bott i en storstad kanske man inte ar lika beroende av bil och man hade kunnat gjort mer. Jag ar otroligt tacksam over mina svarforaldrar som hjalper oss sa mycket med tanke pa att jag inte har bil nu utan att vi delar pa mannens bil... vilket inte ar latt alla ganger. Jag verkligen hatar att be om skjuts... jag vet att hata ar ett starkt ord, men jag gor verkligen det, for det sista jag vill ar att vara en borda for folk. Ser knappt mina vanner langre... eller ja, visst traffar jag dom men det ar svart ibland med olika scheman, olika liv och just the fact that I DONT HAVE A CAR!!!! :( Forut gjorde vi allt tillsammans, men det ar klart saker och ting forandras, vi forandras... thats life. Aven fast jag vill gora nat sa kanner jag inte att jag kan ringa o saga, "hey, ska vi gora this and that... oh, yeah, and by the way... da far du komma och hamta mig, och sen slappa av mig..." etc. Det ar inte heller sa att vi bor pa vagen till nat direkt... Kanner liksom inte att jag kan foresla en massa saker om jag inte sjalv kan ta mig nanstans... like i said, i dont want to be a burden to anyone... not to my friends, not to my in-laws and not to my hubby... vi har alla fatt gora sacrifices. Men snart hoppas jag att det ar over!!!!

 

Nu ar det March... already. Horde att var jackorna akt pa i sverige... har har vi typ haft de framme hela vintern for vi har knappt haft nan vinter iar. Fick dubbelt upp forra aret tror jag. Planer infor sommaren ar igang... sa kul och spannande! :) Vill att det ska bli sommar NU! Fast enda inte.... For om nagra manader, ja till sommarn kommer troligtvis "the Swedish trio", varat lilla jarngang splittras...:( Johanna som har pratat om att aka hem lange nu ska med sannolika skal verkligen flytta hem till sverige nu i sommar... Sarah, Johanna och Sannes roomate flyttar till England, and that leaves Sanne... Hon slutar skolan i maj, sen har hon ett ar hon kan stanna och jobba... om hon vill och om hon hittar nat jobb. Fragan ar bara vart hon tar vagen... hon har haft tankar pa San Diego eller Hawaii... sa vi far val se vart hon hamnar. Det kommer bli riiiiiiiktigt tomt nar bada lamnar mig har... vilket kommer ske, forr eller senare eftersom deras visum gar ut...:( Vi som har hangt ihop sa lange nu... Sanne var den forsta tjejen jag traffade nar jag kom hit for 7ar sedan... Johanna traffade jag ett ar senare... Det ar fa som kanner mig sa bra dom gor. Dom ar som mina systrar, min lilla familj har borta och vi har gatt igenom sa mycket tillsammans, bade gott och ont. Kommer sakna dom nat sa enormt! Men, dom kommer alltid ha en plats i mitt hjarta vart vi an befinner oss i varlden. Nae, nu ar det nog bast jag slutar innan jag blir alldeles sentimental har... Ar nog dags att hoppa i sang sa jag orkar med morgondagen...

 

 

 

God natt allesammans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0