The Melting Pot och julafton igen?

Kom precis hem fran The Melting Pot... lite sa dar oplanerat, men otroligt gott! As usual! :) Mannen jobbade i morse och skulle jobbt hela dagen var det tankt, men sa fick han sluta tidigare och iochmed att han var pa sjukhuset for flera veckor sedan da en arbetskollega skadat sig pa jobbet som han foljde med fick han en maltid gratis, sa da hade chefen sagt till honom att han kunde ta frugan med sig och komma in ikvall om vi inte var upptagna. Det tackar men ju inte nej till...:) Men hade jag vetat det tidigare hade jag nog inte atit nat pa hela dagen...haha.

 

Nar jag slutat jobbet lunchade jag med johanna pa Sierra Grille... mumma! Tror jag kanske borjar dra pa mig en forkylning..:( Har kant mig lite sa dar de senaste dagarna, men hoppas det inte blir sa farligt av det. *haller tummar och tar* orkar inte med att bli sjuk...

 

 

Innan vi akte till The Melting pot tog mannen tog en liten nap, och jag var inte langt efter att gora detsamma...

 

Dom som jobbar dar vet att jag alskar chocklate covered strawberries... sa detta kom dom ut med till mig nar vi atit klart..:)

 

Happy happy! :)

 

Sen fick vi notan...:P

 

Jatte mysig kysig kvall! Maste saga att det var valdigt vad folk vi hade vid varat bord dock... sjalvklart stannade alla som jobbade dar till och prata lite med oss lite nu och da, sen traffade vi pa en annan vi kanner som var dar med jobbet, sen var det aven ett gang svenska au-pair tjejer som var dar som kom forbi och pratade lite...

 

***

 

 

I Onsdags nar jag kom till jobbet mottes jag av detta pa mitt desk...

 

What a nice surprise...:)

 

Haha!

 

Inte nog med det, sen kommer chefen in med en liten julklapp som han hade delat tu till alla pa julfesten, men eftersom jag var i sverige da fick jag den nu... en jattefin armbandsklocka med cableready logon i... kandes ju som det var julafton all over igen med alla presenter man fick.. haha! Sen har jag fatt hora att jag har vart saknad... och "its good to have you back, johanna"... kanns ju alltid bra att fa hora lite sant...:)


Kommentarer
Postat av: Philabound

Tack, ja julen var trevlig aven om jag onskat att vi ocksa hade kunna fira i Sverige. God fortsattning pa dig! :)

2012-01-07 @ 23:04:26
URL: http://philabound.blogspot.com
Postat av: Jenny - gravid i New York

Det är så härligt att inse att man har det så bra & älskar att bo här, trots att man är så långt ifrån sina kära.. :)



Det blir en pojke i Mars :) Så himla mysigt!

Och lustigt att du bor i Norwalk! Där har jag varit många gånger :)

2012-01-08 @ 15:02:07
URL: http://jennybenny.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Ahh, vilken härlig kväll :) ... har fortfarande inte varit på the melting pot:) men det ser riktigt gott ut!

2012-01-09 @ 05:43:30
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com
Postat av: Nadja

Gud vad gott! Jag har hört så mycket om det stället, det finns en på Maui så vi måste dit om vi nånsin tar oss till Maui :P

2012-01-10 @ 05:31:49
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Nadja

och vilken söt bild på er glömde jag säga..

2012-01-10 @ 05:32:26
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Cill

Tack för din kommentar! Vad jobbar du med nu? Var du au pair i Connecticut också? Fin blogg!

2012-01-10 @ 10:56:34
URL: http://cillaupair.blogg.se/
Postat av: Cill - i matchningsprocessen

Varsågod!

Vad roligt att du trvdes så bra? Har du fortfarande mycket kontakt med familjen? Hur kändes det att träffa deras au pairer efter dig? Var du hemma i Sverige imellan att du hade varit au pair och skulle studera?



Vad pluggade du? Jag hoppas att jag också hittar något ställe, där jag känner "här vill jag bo" i framtiden! Träffade du din man under studietiden?

Kram

2012-01-11 @ 16:16:55
URL: http://cillaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0