Jobbigt!

Hela tiden jag ar har borta bavar jag for att nan dar hemmifran ska ringa och ha daliga nyheter... att det hant nat med nan av ens narmaste. Det ar det varsta med att bo sa langt bort. Hur mycket man an onskar kan man inte aka hem pa sekunden! I tisdags fick vi ett samtal... (tack och lov inte fran sverige),men tyvarr ett fran Chile... Usch att behova fa ett sant samtal overhuvetaget!! Min mans farmor ar pa intensiven och ar mycket illa daran... Hela dagen var bara sa jobbig. Dar av blev det en sista minuten tur till LaGuardia airport for att slappa av min svarfar sa han kunde flyga hem och forhoppningsvis hinna ner i tid.... innan God forbid, det skulle vara forsent. Han brot ihop totalt nar han fick reda pa hur illa det var... jag har aldrig sett han i det skicket forut. Sa vi alla slog ihop vara planbocker for att han skulle kunna aka. 
 
Det fick mig att tanka tillbaka pa nar min farfar gick bort 2008. Jag var i datasalen i skolan nar jag fick det befruktade samtalet... da var det redan forsent. Det var nat av det jobbigaste jag vart med om pa hela tiden jag bott har borta. Vet inte vad jag hade gjort om inte mina extra systrar Sanne o Johanna hade varit har da! Det var tiden innan jag o mannen blev tillsammans. Sa jag kan verkligen satta mig in i hur min man kanner... nu finns ju enda hoppet att det ska ga bra, sa vi haller alla tummar och tar vi kan hitta och ber till mannen dar uppe att hon ska bli bra igen! Pa vagen in till sjukhuset hade hon fragat efter sin son..(min svarfar). 
 
Hon var har i 3man hosten 2008, sen traffade jag henne igen nar vi var ner till Chile 2010... hoppas innerligt att vi ska fa traffa henne snart igen!!

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Vad jobbigt... Hoppas hon blir battre snart!

2012-12-07 @ 03:30:26
URL: http://henriettav.blogspot.com
Postat av: Emilia

Jag hoppas det ordnar sig, och vad otroligt fint att ni alla hjälpte honom att komma dit. Kram!

2012-12-07 @ 05:01:17
URL: http://emiliaaj.blogg.se
Postat av: Mary

Usch vad jobbigt! Hoppas att hon blir bättre!

2012-12-07 @ 09:36:38
Postat av: Nora

Hoppas det ordnar sig! Och vad fina ni är som finns där för varandra.
Eftersom min pappa kommer från Marocko känner jag igen mig otroligt mycket. Min farfar gick bort i våras. Jag höll föredrag för gymnasielever i Västerås, och mellan två föredrag fick jag samtalet. Det var hemskt.

Tänker på er!
Kran

2012-12-07 @ 11:01:09
URL: http://noramiriam.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag hoppas att hon klarar sig.

2012-12-07 @ 15:36:15
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: S

Den känslan kan jag också slås av ibland och det är verkligen inte att leka med. Fick dåliga nyheter för ett tag sedan. Vi var "on the road", min pojkvän var mitt uppe i årets viktigaste matcher och min familj var massa, massa mil ifrån mig och en nära släkting till mig genomgick en massa tester för hjärnsjukdomar. Man kan inte göra någonting åt det om man är hemma heller, men det är ändå en känsla av total hjälplöshet att man inte ens kan vara på plats. Det är nog den gången jag känt mig som mest ensam. Så jag förstår ditt tankesätt, det är en slags av panikkänsla. Men vi får tänka positivt och för det mesta så mår dem ju bra där hemma trots allt :) Det är oftast bara våra hjärnor som spelar med oss.

2012-12-08 @ 17:32:25
URL: http://baseballwife.blogg.se
Postat av: S

Och jag glömde ju det viktigaste: jag håller tummarna för att det ordnar dig. Det är som sagt inte lätt att vara långt ifrån i de fallen.

2012-12-08 @ 17:33:46
URL: http://baseballwife.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0