September 14th...

 

Idag var alltsa "theeee day". Innan vi akte upp till Hartford igar dubbelkollade vi sa vi hade med oss allt vi behovde infor intervjuvn. Kandes skonare att redan vara pa plats an att aka upp imorse... da skulle jag bli hur stressad som helst och tro att det skulle vara jatte mycket trafik eller nat som skulle fa oss forsenade till intervjuvn. Sa jag var valdigt lugn hela tiden... Det var inte forren vi klev in i vantrummet, dar vi fick lamna fram brevet sa det visse att vi var dar och satta oss ner och vanta som hjartat borjade sla lite hardare och fortare. Slar aldrig fel. Varje gang jag vart till ambassaden i sthlm har det vart likadant.. detta ar nu min 5:e gang jag dealar med immigration sa jag borde vara van vid detta laget tycker man... haha, blir nog aldrig det! :P

 

 

Rummet var fullt av folk... man sag en hel del andra par som sakerligen var dar for samma reason som vi... Vi vantade i ca 1timma innan mitt namn ropades upp... tror hjartat skulle hoppa ur kroppen right then and there. Foljde med en kvinna som ledde oss in till hennes office, fick sta upp och halla upp hogra handen och swear att allt vi sagt och sager ar sant. Sen gick hon igenom min application, och vi gav henne mer bevis pa varan relation (ex joint bankaccount, insurance osv...), sen fragade hon nagra basic questions som nar jag ar fodd, vart jag var fodd, nar vi gifte oss, hur vi traffades... och visade henne lite bilder... and that was it. Sen sa hon att vi kommer fa en notification in 3weeks. Ville ju sjalvklart veta dar och da if i passed. Men det verkar som det...i hope! Haller alla fingrar och tar jag kan hitta!!! Hon fragade om jag ville ha mitt nya efternamn pa the greencard eller mitt maiden name, och det skulle hon val inte fraga om jag inte skulle fa det, right? Har hort att beroende pa personen som intervjuvar en sa varierar det om de sager pa en gang hur det gatt, eller om du far vanta pa en notification... hade ju helst velat fa reda pa det pa en gang, sjalvklart och fa ett slut pa denna vantan och undran... menmen, man kan val inte fa allt har i varlden..:P Stannade till pa "Olive Garden" pa vagen hem och firade lite... smakade mums! :) Nar vi kom hem slocknade vi bada... tror all the tension gick ur oss totalt. All spanning och forvantan... sov i ca 3timmar... hoppsansa! Sen hade M's mamma gjort iordning completos som vi at nar vi vaknade... saaa gott!!! :)

 

 

Min brother-in-law var ju pa sin intervju forra tisdagen, dar de ocksa sagt att det skulle ta 3weeks. Han fick ett brev nagra dagar senare saying.. "Welcome to the US..." alltsa fick han sitt notification da, bara det att sjalva kortet sakerligen kommer efter dessa tre veckor.

 

 

Har jag vantat sa har lange, kan jag val vanta 3veckor till i guess... otaliga jag, i know! :P

 

 

Hade inte min kamera slutat fungera hade jag tagit massa bilder... men det blidde inget med det..:( Vi som var sa fina idag... haha, matchade varann gjode vi ocksa utan att vi ens tankt pa det nar vi packade med oss klader igar..:P Maste kopa ny kamera innan jag aker till Sverige, sa ar det bara!!!

 

TACK TACK TACK for alla lycko onskningar!! Varmer jatte mycket ska ni veta!! :)

 


 


Kommentarer
Postat av: cynthia

Congrats friend!!



Jag känner igen mig i det där med att vara nervös. Jag hade ju min intervju i sthlm. De fyrade av tusen frågor på raken och jag hann knappt med att svara på den ena innan de ställde nästa osv. Men det gick bra.. tror jag fick hem den ungefär 3 veckor senare jag med faktiskt. Dock med mitt maiden name... har ej bytt efternamn än :-)



Kram

2011-09-15 @ 05:13:07
URL: http://ithappenedinseattle.wordpress.com
Postat av: Sarah

Åh, äntligen är ni klara med det steget, nu är du nästan i mål tjejen!

2011-09-15 @ 13:38:07
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com
Postat av: Mariah

Härligt att det är över nu! och vad skönt att det gick bra :)

2011-09-15 @ 16:15:07
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Mariah

Vad härligt att det gick bra! Nu är det bara vänta tills att du har kortet i handen! Jag längtar med :D

2011-09-15 @ 16:16:13
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Madeleine

härligt att fått göra intervjun :) Och jag är säker på att det kommer att gå bra hela vägen...

2011-09-15 @ 22:30:52
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0