NYC!

I tisdags efter jobbet tog vi taget in till NYC. En kompis fran sverige var namligen i stan pa semester med flickvannen och detta var typ enda dagen vi kunde aka in pga av orkanen Irene, och igar skulle dom aka hem igen, sa det var tur att vi hann fa till det! :) Akte forst ner till the Village och narmare bestamt till svenska godisaffaren "Sockerbit". Var ju sa illa tvungen... Sa at M att slanga ut mig efter ett antal minuter dar inne annars skulle jag nog kopa upp hela affaren..haha! Sen akte vi upp till 8th and 49th west for middag med mina kompisar... Massa god mat och goa vanners sallskap, kunde inte bli mycket battre! :) Alltid lika kul nar man far lite sverige besok, (vilket inte ar alltfor ofta tyvarr...)

 

Arriving at Grand Central...
Trying to get a cab...
The famous yellow cab...
Mmm, finns massa gotta som gommer sig i denna pase..:)
Underbara NYC!!
Dinner with Jonas and Fanny! :)
Underbar kvall! :)

 

 

***

 

 

 

Igar efter jobbet blev det lite girls time med tjejerna, Sarah, Johanna och jag (-1-Sanne) pa Red Lulu's i Sono... behovligt! :) Nasta gang far vi se till att pricka in sa Sanne kan vara med ocksa! :)

***

 

Idag kandes det som fredag da vi slutade 2pm... ar namligen "Labor day" weekend, vilket innebar att vi har ledigt mandag, men aven i morgon.. darav att vi slutade tidigare idag. Skont, men och andra sidan har jag inte nat emot av att jobba... i need the money!! Har enda inga pengar att resa bort for. Tog dock med mig datorn hem sa jag tankte jobba lite hemifran imorgon och sakerligen lite granna till helgen ocksa. Dom ar ju snalla pa jobbet enda... Hade lite problem med att ta mig till jobbet i tisdags da jag inte hade bil och ingen var hemma och kunde skjuttsa mig, vilket resulterade i att jag fick ringa efter en taxi... men sa sa dom pa jobbet att jag kan ta med datorn hem kvallen innnan och jobba hemifran dagar som sanna om jag skulle bli stranded. Vi kom fram till att tisdagar ar en dag som alltid kommer vara en san dag, so... nu kommer jag da jobba hemifran pa tisdag...:) Not complainting!

 

***

 

 

Idag efter jobbet kom M och hamta upp mig sa for vi till New Haven och narmare bestamt till Souther Connecticut State University, dar min hubby pluggar. Hann med att ata lunch innan hans lektion borjade... vantade da i datorsalen under tiden... Akte sen vidare till Trumbull mall en vanda och strosade runt. Sen blev det lite planering och forberedelser infor intervjuvn jag har om 2v... two weeks left!!! Langtar saaaa!! Tror vi har allt under kontroll, sa det kanns skont! :) Kommer enda vara ratt nervos om jag kanner mig sjalv ratt... blir jag alltid, no matter vad saken galler... oh well, det ska nog ga bra! :)

 

 

Sa bli saaa skont att inte behova stalla klockan imorgon!!!! :D

 


Kommentarer
Postat av: amanda

Haha låter bra..!! Ska bo på West Avenue. Ojojoj 6 år det var inte dåligt! Hur fick du ihop det ekonomiskt med college och så? Är inte det väldigt dyrt? (tänkte om du åkte direkt efter gymnasiet som jag ska och inte hunnit bygga upp en riktig buffert för sånt)

2011-09-02 @ 11:42:21
URL: http://amandaupair.devote.se
Postat av: Gabriella

Vad har du för intervju ? Nytt jobb ;) ?

Postat av: amanda

Åh, det var ju verkligen snällt att dom sponsrade dig!! Det var ju verkligen tur, känns som du fått hela din dröm i uppfyllelse nu! :) Jaa än så länge känns det som något jag skulle vilja göra, men då har jag inte kommit till USA än, kanske visar sig att jag inte alls trivs ;) Men det tror jag nog att jag kommer göra :))

2011-09-03 @ 00:19:42
URL: http://amandaupair.devote.se
Postat av: Martina

Kul att jag hittade din blogg! youre living my dream! haha :) Får jag bara fråga, eftersom du har gått klart college, hur fungerade det med prov, inlämningsarbeten och sånt på college? Jag har hört att dom flesta proven brukar vara "svars allternativ frågor"?

2011-09-03 @ 12:09:02
URL: http://joietoujours.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jag v i l l också vara där!! :)

men snart så..den som väntar på nåt gott du vet.

hur fungerar tågtrafiken där? jag tror att vi kunde ta tåget från saratoga springs till nyc..

2011-09-03 @ 21:55:05
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com/
Postat av: cynthia

Åh vad jag avundas dig som bor så nära NY!! Jag vill med åka dit!!



Vad glad jag blev att du också saknar "kortet" ;-) jag trodde jag var ensam om det i hela USA haha. Men jag jobbar på den.. vill du hänga med och utmaningen och fixa den? Jag har redan fått en första deadline.. den 2 oktober så ska jag skriva teorin... hjäälp!!



Jag hoppas ni får något eget snart.. det kommer!!



kraam

2011-09-04 @ 05:08:26
URL: http://ithappenedinseattle.wordpress.com
Postat av: Anonym

ska vi köra till nyc, så tar det ca 3.30h att köra, men jag såg att amtrak avgår från saratoga springs till nyc, men det skulle ta betydligt längre tid för tåget går från Montreal.

det fanns också ett expresståg som skulle ta ungefär lika lika lång tid som att köra :/

2011-09-04 @ 13:23:26
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com/
Postat av: Mariah

Det måste vara härligt att bo så nära New York! Det är en stad som jag verkligen in besöka en dag :)

2011-09-04 @ 19:02:25
URL: http://prithie.blogg.se/
Postat av: Alice

sv: Jaa, nu är det verkligen nära!! Jättespännande, och läskigt! ;) Ve, vet, vi kanske springer på varandra? ;D

2011-09-05 @ 16:50:21
URL: http://aliceinaupairland.blogg.se/
Postat av: cynthia

Ok ok du har en bra ursäkt att missa teorin om du ska till Sverige :-)))

Jag ska se om jag klarar av den.. har inte pluggat något men ska försöka i allafall. Hoppas du får åka hem snart... det här är bästa tiden att åka då allt är så mycket lugnare och alla är tillbaka på jobb efter semestern. Hoppas du kommer blogga då;-)

2011-09-05 @ 18:38:55
URL: http://ithappenedinseattle.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0