Jag blir tokig...

...om jag inte redan ar det vill saga. Satt och kollade lite smatt pa festidifestivalen (melodifestivalen) nyss... :P Behover en liten break och fa tankarna pa annat... Vill bara att detta ska vara over nu! De sista dagarna har inte vart nagot vidare... borjade med att min roomate vaknat upp varje natt och fatt flera bett har och dar... en natt hade jag fatt ett liknande. I torsdags kom det en man med en hund for att soka igenom hela lgh om det kunde vara bedbugs... som inte alls ar roligt att ha att gora med. Sjalvklart fick hunden upp nat spar och borjade krafsa... sa lagom roligt. Tydligen verkade det "bara" vara i the beginning stage, men enda! Fatta vad ackligt! Dessa sma kryp.. som ar ca 0.5mm, som gommer sig pa det mest svaraste stallen att upptacka.. som inte visar sitt tryne for en utan smyger fram pa natten nar man sover och tror att det ar middags dax...Usch, det ryser i hela kroppen! Dom kan verkligen vara overallt! Har hort att det ar en bedbug invasion i NY... och det kan spridas hur snabbt och latt som helst... jattekul, eller inte!! Mannen gick igenom och berattade vad som behovdes goras... Vilket innebar att sa fort jag kom hem fran att jobbat hela dagen var att packa ner hela ens liv i lador, ALLT skulle ner, skor, lakan, gardiner och alla klader skulle tvattas och torktumlas och alla mobler skulle flyttas ut fran vaggarna sa dom kunde komma och sanera hela lagenheten. Sa lagom roligt! Fredag morgon var dom har.. innan vi gick ut harifran hade vi rena klader, sen sprayade han vara skor, jackor och vaskor som vi var tvugna att ha med oss ut...  Det skulle ta ca fyra timmar att gora hela lagenheten, sen fick vi inte komma tillbaka forren ytterligare fyra timmar... Sa nar jag kom hem igar var hela huset upp och nervant i stort sett... varat kontrakt pa lgh gar ut om 2man, men jag hade san god lust att bara flytta right then and there! Finns ju aldrig nan garanti att vi aldrig kommer fa det igen... men det vore val hojden av otur!!! Men man kan aldrig vara saker... dom sma kraken kan leva ett helt ar utan att "ata" dvs bita nan... sa vem vet hur lange vi haft de har?!

Forbereder infor fredagens bravader...


Sa har sag det ut nar jag kom in i mitt rum nar det var klart...


Fatta vad det kan satta sig pa psyket, helt sjukt! Inte konstigt det kanns som man haller pa att bli insane! Men bryta ihop totalt och bli helt paranoid hjalper ju inte... blir inte battre for det! Life goes on... maste ju kunna aterga till att leva ett normalt liv igen... bara dessa krak haller sig borta i framtiden! Jobbiga ar ju att man vet aldrig vart/vem de kan komma ifran... hur lange man har dom, vart de ar osv... skit jobbigt! Menmen... life goes on som sagt... chill out, its not the end of the world... aven om det kanns sa! Suck!





Kommentarer
Postat av: Madeleine

Usch, låter inte alls trevligt. Hoppas att allt går bra och att ni slipper de små krypen.

2011-03-13 @ 09:28:38
URL: http://monvoyageamericain.blogspot.com/
Postat av: Ellinore

Vet du, du frågade ju vilket område CT-familjen kollade på nytt hus. Nu vet jag det! :D

Norwalk - Rowayton!!

Du bodde väl i Norwalk? Så nu är jag nyfiken på hur området runt omkring där är :D

2011-03-13 @ 12:39:55
URL: http://elliesdiary.blogg.se/
Postat av: Ellinore

Svar:

Jaa, jag tycker det också! :D Har kikat lite på bilder mm och det verkar jätte mysigt! Men jag vet inte om dom hittat ett bestämt hus än, dom skrev bara att dom hittat något som dom kanske/förhoppningsvis ska köpa :D Så vi får se! :)

2011-03-13 @ 23:13:33
URL: http://elliesdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0