Crazy thunderstorm!

Igar nar jag slutat jobbet var det valdigt varmt och fuktigt ute. Holl pa att smalta pa vagen hem.. Hinner vara hemma ett litet tag innan man hor hur det borjar aska nat sa in i skogen! Har aldrig vart med om liknande! Hela byggnaden skakade da man markte att aksan var precis ovanfor oss. Sen oppnades hela himlen upp och regnet bara oste ner. Som tur var var vi inte ute och korde for jag kan tanka mig att det var kaos ute pa vagarna! Folk kan inte kora har i normala fall.. sa ni kan ju tanka er hur det skulle se ut nu..:P Nog for att jag vart med om riktiga aksvader forr, men detta slog priset med hastlangder! Sag ut som det blixtrade inne i huset!! Stommen gick med det var enda ljust for det blinkade till hela tiden! Man riktigt sag hur det gnistrade till utanfor fonstret... det var precis som nar man tander tomtebloss!! USA ska da alltid vara storst och varst nar det kommer till mycket, det ma jag saga.. Allt ar sa mycke storre har kanns det som ibland...

 

 

Sen borjade ju M att jobba vid 5:30pm. Som tur var hade ovadret dragit vidare och det hade lugnat ner sig valdigt mycket... duggade lite fortfarande dock. Pa vagen dit ser vi hur det brinner pa vissa stallen, vagar ar avsparrade och poliser star och hanvisar trafiken. Man maskte att det borjade bli mer koer nar vi kom till Darien, men som tur var hann han precis till jobbet i tid. Nar jag sen skulle hem igen tog det en eeeevigheet!! Vad som normalt sett tar ca 10min tog allt annat an just  10min!!! Trafiken ar alltid varst pa fredagar normalt sett, blandat med att var och varannan vag var avstangd pga av oversvammningar... ingen hit alls!

 

 

Har kommer en bild fran Darien news... tre bilar fastnade i vattenmassorna under bron!
Har har vattnet dragit sig tillbaka lite...
***

Kommentarer
Postat av: Sarah

Wow, och jag som blir gnällig när det regnar i Göteborg! Hoppas det lugnar ner sig snart!

2011-06-19 @ 02:19:10
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com
Postat av: ida

Haha jaa jag tyckte den var riktigt bra jag med! Vad trevligt, hur kom det sig att du fortfarande är kvar? :)

2011-06-19 @ 11:54:24
URL: http://idaiusa.blogg.se/
Postat av: ida

Haha åh men vad häftigt! Jag tror också att jag kommer trivas riktigt bra over there, men man vet aldrig vart livet för en! :)

2011-06-19 @ 18:40:52
URL: http://idaiusa.blogg.se/
Postat av: ida

Jaa det hoppas jag med, och det tror jag verkligen :) Vart bodde du under ditt au pair år? :)

Jag är så himla taggad inför flytten, det kommer självklart bli jobbigt att lämna alla här hemma men dom finns ju alltid kvar! Är så mycket som jag ser framemot så jag vill bara åka nununu! :D haha. Nää det kan jag tänka mig, alla nya upplevelser och kulturen och alla människor från olika delar av världen som man kommer att möta lär man som sagt aldrig ha upplevt under sina år i Sverige! haha.

2011-06-19 @ 21:37:24
URL: http://idaiusa.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Oj, det var inget dåligt oväder :) Tur att ni höll er inne :)



Så klart att oväder ska vara värst i USA oxå ;)

2011-06-20 @ 04:49:41
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com
Postat av: ida

Jahaa, men gud vad konstigt det måste kännas. 15 och 17, då är dom ju "snart" vuxna liksom. Haha, kul!



Jaa men precis, så är det ju verkligen. Har hört flera st som säger att året där över går jättesnabbt och det tror jag med. Jag har ju hela tiden vart inställd på att kanske förlänga en stund, men man märker nog rätt snabbt om man kommer att vilja förlänga eller inte :) Jaa skype är superbra, helst eftersom man kan ha kameran på också, då blir det ju nästan som att träffas! ;) haha.

2011-06-20 @ 11:40:11
URL: http://idaiusa.blogg.se/
Postat av: ida

Haha jaa herregud! För mig känns det som att jag nyss tog moppekort, nu har jag haft körkort i över ett år, helt sjukt! ;P



Nää men precis, de gör ju inte det! :D



Har aldrig vart i USA tidigare, därför jag är extra spänd på att äntligen få åka dit. Har alltid var väldigt fascinerad av USA av någon anledning, tror det landet kommer passa mig som handen i handsken, jag hoppas det iallafall! ;)

2011-06-20 @ 21:47:59
URL: http://idaiusa.blogg.se/
Postat av: Eleonor

Oj javlar.. 6 ar sedan!!!! Visst gar tiden fort!!!

2011-06-21 @ 01:42:26
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0