Alive@5

Pa sommrarna finns det nat som heter "Alive@5" i Stamford... da Columbus Park downtown stangs av for trafik for conserter varje torsdag. Det drog igang forra torsdagen men da var det sa daligt vader sa jag skippade det... men i dag var det perfect vader! :)

 

 

 

Uteserveringarna ar fullpackade med folk och det ar talk uppsatta langs med gatorna... Har ingen aning om vem det var som spelade idag... men den 7:e july kommer MC Hammer...:P

 

Forra aret var bla Marcy Playground, Uncle Kracker och The Beach Boys dar. Sen har aven Smash Mouth, Blind Melon, Eve 6, Boys II Men and Sugar Ray upptratt...

 

Forr, pa den gamla goda tiden var det gratis... forra aret kostade det $5, men nu kostade det $10!!  :( Kul sommargrej, men tror inte jag kommer ga varje torsdag dock... Manga harliga minnen har man fatt darifran... and more to come! :)

***

"Alive @ Five is a concert series with live music from national headliners, which attracts after work crowds and families. Columbus Park is the place to be during the summer as Stamford Downtown produces great music, great dancing and great times!

Alive @ Five on the Heineken Stage in partnership with Stamford Town CenterReckson and BevMax is produced by the Stamford Downtown Special Services District and the City of Stamford.

 

Sponsored By Columbus Park Area Merchants Including: 84 Park, Black Bear Saloon, Bobby Valentine’s Sports Gallery Café, Columbus Park Trattoria, Curley’s Diner, Fin II, Hula Hanks Island Grille & Bar,
Kujaku Japanese Restaurant, Layla’s Falafel, Market Restaurant, The Palms  and Tiernan’s Bar & Restaurant."

Info fran Stamford-downtown.com

***

Har kommer lite bilder fran previous years..:)

Sugar Ray!!

Packat med folk!!

Forra aret da Beach Boys Spelade.. var sa packat med folk att vi inte ens blev inslappta inom omradet.. Har star jag och mina tjejer pa en parkering en bit bort och kan skymta dem i ogonvran..:P

2008 - Da jag sprang pa "Random guy"... numer min man..:)

 

Avslutar med denna.. bara for att... Karaoke kvall pa Turtle...haha, vilken kvall! :)

 

***

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vilken kul grej! Synd att priset gått upp så mycket bara!

2011-07-01 @ 13:33:56
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com
Postat av: Eleonor

Vilka harliga sommarbilder och vad kul att dom har konserter varje torsdag! Jag tycker du har jattefint har pa bilden nar ni sitter vid fontanen!

2011-07-01 @ 21:42:04
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Marie

ååååh, nostalgi =) började läsa inlägget o satt o tänkte tillbaks o så kommer det bilder oxå =) vill inte sitta här i det svenska regnet =( Karaoken var en höjdare =P

2011-07-02 @ 06:31:07
Postat av: Nadja

Låter supermysigt! Och karaoke - måste hitta vänner som vill göra det med mig hemma på hawaii!

2011-07-02 @ 09:27:32
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Eleonor

Ja det ar bitter ljuvt. Jag alskar att prata med alla pa skype men nar man ser barnen som har vaxt sa himla mycket sa blir man lite ledsen. det finns dagar da jag undrat varfor jag lamnade min vaxande familj dar hemma men det var ju for karleken och det var sa vart det. Men ibland blir man faktist lite ledsen.



Var bor din familj i Sverge?



vad kul att vi fyller sa nara varandra hehe.. Vilket ar foddes du?



kram

2011-07-02 @ 17:40:23
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Gabriella

yeah, tummen upp för sommarkonserter :)

2011-07-02 @ 19:45:40
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com
Postat av: Eleonor

Jag vet exakt var Bro ligger. Min syster bodde i Balsta nar jag var lite yngre. Mysigt omrade det dar!!! Det ar harligt att det inte ligger i sthlm. Jag tycker stader utanfor sthlm ar mycket mysigare.



Vet du nar du ska aka till sverige??



Happy 4th of july =)

Kram

2011-07-02 @ 20:00:13
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Killmamman

Mysigt :) Alive @ 5 hade de i Idaho Falls också när jag var där härom sommaren :)

2011-07-03 @ 19:57:24
URL: http://killmamman.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0