Gott Nytt Ar!!


Tank att det ar 2011 redan!! Det var ju inte langesen det var 2001... och det ar nu 10ar sen!! Sanslost vad tiden springer ivag!

Tycker manga har sagt att 2010 inte varit det basta aret... men maste saga att mitt var inte sa farligt enda tycker jag! Visst allt var ju inte en dans pa rosor... det gar ju alltid upp och ner, men som sagt. Har vart helt ok! Far val se hur det kommande aret ser ut... spannande!

Pa nyarsafton kom M och hamta mig sa akte vi hem till honom och at nyarsmiddag med hans familj. Gjorde vi aven forra... Mys!Sen akte vi hem till nagra kompisar dar dar det fanns annu mera mat och gott att stoppa i sig! Farligt farligt! Kande mig som en uppstoppad korv! :P Akte tillbaka till M's foraldrar och firade in det nya aret med dom. Dom ar ju sa harliga! :)

Efter ett tag atervande vi till vara kompisars lgh och kom inte darifran forren valdans sent... eller tidigt (beroende pa hur man ser det..lol). Kul kvall!

 

Lordagen var valdigt lugn och skon! Gjorde inte ett skit ratt ut sagt! lol

Vaknade till liv vid 10-11 tiden... blev lite breakfast in bed..:) bra start! haha! Kolla lite pa tv.. var "Locked up abroad" -marathon...:) Lyckades pallra oss ur sangen och ta oss ner till soffan dar det blev lite wii spelandes... skojskoj! :) Bestallde pizza delivery...mumma! Sen blev det annu mera "Locked up abroad"... tog oss en liten nap mitt i alltihopa. Vaknade for andra gangen och fortsatte titta pa maraton:et (?!), kvallen avslutades med film och popcorn. Valdigt productive day, right? Haha!! Valdigt skon dag dock!

Sondag blev det lite jobb.. foljde sedan med Sanne till Millford Mall en vanda, och lyckades fa lite tvatt gjort nar vi kom hem... Dagen gick alldeles for fort! My last day of christmas break...:(

Sa var man back at work igen... inte nog med att det ar mandag, (som vanligtvis brukar vara den jobbigaste dagen att pallra sig ur sangen i tid), utan aven forsta dagen tillbaka pa jobbet efter 1,5veckas ledigt gjorde inte saken battre! Inte nog med det, tog mig evigheter att somna igarkvall dessutom... vilket resulterade i att jag inte vart allt for pigg idag... var vaaaldigt nara pa att slumra till ett tag..:O Sa illa var det! Men det kommer inte handa igen!

Kanske borde ta en liten power nap sa jag kvicknar till... later som en bra ide! :P

Happy New Years everybody!! :)



Kommentarer
Postat av: Gabriella

Väldans mycket åkande på Nyårsafton ;) ... hoppas ni inte körde rattfulla ;) ... så här i eferhand så tror jag vår "chaufför" var rätt påverkad :( ... som tur var så skjutsade hon oss kanske en km i ett villaområde, och de kom hem oskadda :)



Visst är det skönt med jullov :) Även om jag jämt har ledigt, så är det mycket roligare med Erik hemma ;)



Jag är numera hemmafru:) Vilket jag inte lider nämnvärt av. Tycker jag har massor att göra jämt:) Är med i international Neighbors och har där igenom massa aktiviteter, typ hiking/paintinggroup/discussiongroup mm. Så nästan något varje dag:) Försöker motionera, sightseeing, träffa kul folk .... som sagt det går ingen nöd på mig:) ...BUT ,,, det vore kul med någon meningsfull karriär förstås;) Väntar på jobbtillstånd (I 765) ...



Har svensk sjuksköterskelegitimation som inte gäller här, men tänker ändå hitta ett kul jobb när jag väl får jobba :)



Själv då? ... I din blogg har du skrivit att du inte vet om du får "framtida inkomst" så att du klarar dig... Vad jobbar du med? :) Har förstått att det är något inom media/tv produktion?! .. men du kan ändå jobba hemmifrån?;) Var det lätt att få jobb :)?

2011-01-04 @ 16:13:28
URL: http://gabriellahellstrom.blogspot.com
Postat av: Gabriella

Ahh, då fattar jag :) Vi är så väldans bortskämda i Sverige med BETALD semester och ledighet ;) Det är en fördel med universitet (där E jobbar) att de har i princip inte sjukdagar, och semester kan man ta väldigt flexibelt:) ... men tror dock de var mer flexibla i Sve, här är i princip alla arbetsnarkomaner hahaaha:)



Arbetstillstånd tar 3till5 månader, har nu gått tre. Fick kompletera i går med nya foton :) haahaha, de kom på att de inskickade korten var mer än 30 dagar gamla, vilket de ej får vara :)



2011-01-04 @ 22:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0