Early dismissal!


Da var det dax igen da... vad ar det med Amerikanare och sno??? Eller ja, ska val inte dra hela USA over en kant, men har pa the east coast iallefall.

Fick ga hem tidigare idag fran jobbet, ar ju inte helt fel, men seriously. Blir ALLTID samma hysteri sa fort det borjar snoa!! Har markt att kollar man pa vadret pa tv:n kan det aldrig "bara" fa snoa.. sa fort det borjar snoa ska ordet storm vara inblandat. Har verkar de fa panik sa fort det kommer nagra snoflingor... stanger skolor, affarer.. rubbet. Tank om vi skulle stanga skolorna i sverige sa fort det borjade snoa...:P

Det ar inte forsta gangen dom ser sno i allsina dagar... get used to it people! Det kommer varje ar, surprise surprise!

Det ska snoa hela dagen idag, och troligtvis fortsatta imorgon...  jatte kul. Brukade gilla vintern hemma, men har har jag blivit sa anti-vintern..:( En vit jul tackar jag inte nej till och sen kunna aka upp och aka brada/skidor ar ju inte helt fel... men annars har borta ar jag bara glad om vi slipper all "sno-yra". Kan inte hjalpa att bli lite less... oh well, vilka i-landsproblem, huh?

Har kommer nagra fa bilder fran dagens vinterland jag tog pa vag hem fran jobbet..




Almost home...


Utanfor dorren









Kommentarer
Postat av: Gabriella

Du ser påpälsad i alla fall :) det är inte alla amerikaner som fattar att man ska ha jacka och varma skor när detr är snö :) Har sett folk med flipp flopps mitt i vintern;) och folk som står och väntar på bussen i en luvtröja :)

2011-01-08 @ 21:53:21
Postat av: Gabriella

Detta är vårt tv utbud :)



http://tvlistings.aol.com/listings/mi/ann-arbor/broadcast?hid=BCAST505&zipcode=48103



Futtit va haha:) Vi ville ta det lugnt med utgifterna när vi flyttade hit.... valde bort kabeltv. Missar säkert en del bra, men kan alltid hyra ;)



Jag fattar inte VARFÖR? amerikanerna klär sig så skumt, och inte enligt årstiderna?? Måste vara fruktansvärt hett med uggs mitt i sommaren! Det varierar säker också mellan städer och stater, men jag efterlyser mer FASHION och mindre myskläder ;)

2011-01-08 @ 22:16:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0