Jordbavning!!

***

 

Sitter pa jobbet och ska precis ga pa lunch da jag kanner hur golvet borjar vaja lite, trodde forst det det hade nat med stolen och mattan att gora, att det var lite ojamt eller sa.. men sa kande jag att aven bordet rorde pa sig och sag att korten jag hade pa bordet borjade skaka samt vattnet i vattenflaskan darrade... pa nagra sekunder var jag som tillbaka pa plats i Chile forra aret. Forsta tanken var att det var en jordbavning, men sen forsokte jag sla bort den tanken, for sant hander ju inte har... men nar det holl pa sapass lange som det gjorde insag jag att jag hade ratt. Tror jag ar mer alert numer efter erfarenheterna i Chile, och efter jag var dar kanner jag igen en jordbavning nar jag kanner en. Detta var ju ingenting jamfort med vad vi var med om da... tack och lov! Men kande samma kansla inom mig...

 

The center of the earthquake var utanfor Richmond, VA... och det ar ca  sju timmar med bil harifran. Sa det kandes ju inte lika mycket har som nerover. Manga kande av det samtidigt som manga inte kande av nat alls.. berodde kanske lite pa vad man gjorde precis at that time. Den var sa stor som 5,9 pa richterskalan och kandes langst med hela ostkusten i stort sett...

 

Inget man ar med om varje dag direkt. Trodde val aldrig heller att vi skulle fa nan jordbavning har... men ingenting ar omojligt i guess. Nu har jag aven hort att hurricane Irene ar pa vag hitat... skoj... eller inte. Nar dessa tropical storms kommer hitat brukar dom ha avtagigt en hel del... menmen, far val se till helgen.

 

***

 


Kommentarer
Postat av: Emilia

Usch, läste om det på nyheterna. Naturfenomen är läskiga. Men skönt att ni mår bra!

2011-08-24 @ 07:06:28
URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Postat av: Anna

Men visst var det läskigt. Jag fick verkligen panik. Det var ju ändå ganska mild här (vi är väl ca 4 timmar från VA) usch... Hur stor va jordbävningen i Chile du va med om?

2011-08-24 @ 16:05:41
URL: http://indelaware.blogg.se/
Postat av: Nadja

Men gud, jag visste inte att du var där under jordbävningen i Chile. Jag befann mig på Hawaii då och folk var helt galna för att det skulle komma n tsunami.. Ca 1-2 meter höga vågor var det enda..

2011-08-27 @ 20:28:06
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0