After Irene...

Sa var det anteliiiigen over och vi har antligen fatt stommen tillbaka!! Vilken natt!! Det var det varsta jag nansin vart med om kan jag saga. Har nog aldrig vart sa radd i hela mitt liv som jag var da! Blev inte manga timmars somn dar inte vill jag lova. Det hela borjade lordagkvall.. det hade smaregnat hela dagen i stort sett... inget markvardigt sa. Men pa kvallsidan okade det samtidigt som vindarna okade i hastighet. Inte nog med att Irene var pa ingang nu fick vi aven tornado varningar... just great. Det ar inte forsta gangen vi haft de, men da har det inte vart sa mycket med det. Men denna gang kandes det annorlunda... efter att vi blev av med strommen vid 00:30 igar horde vi detta tjut som man alltid hor i filmer da det varnas for tornados. forst trodde jag att jag bara inbillade mig, men nar alla har horde det och aven kompisar har runt ikring hode det ocksa slog det mig att det verkligen var sa. Detta late tjot inte bara en gang...utan flera ganger om som dessutom forstatte nastan hela natten. Jag hade min vaska packade med det nodvandigaste ifall vi skulle vara tvugna att ta skydd. Trodde aldrigt talat hela huset skulle take off flera ganger. Man kande hur vindarna tog tag i knutarna och ruskade om.. och hela allted skakade till. Riktigt obehagligt var det. Horde hur traden utanfor slog mot huset och fonsterna, fick en spricka och det borjade sippra in lite vatten... blev inte sa farligt dar som tur var. Fran borjan var det alldeles kolsvart ute, sen blev himlen nastan rosa-aktig och blixtrarna los upp himlen titt som tatt...

 

Mina kompisar hade tur... ingen oversvammning, inget stromavbrott... nada. Skont!! Dom hade inte kant av stormen sa varst. Det ar markligt hur vissa stallen blev drabbade sa hart medan vissa klarade sig sapass bra. Vi klarade oss fran oversvammningar da vi bor lite hogre upp, vindarna daremot... dom fick vi istallet. Fick tillbaka strommen vid 11:30pm idag, vissa ar fortfarande stromlosa..

.

Har far ni se lite vad Irene stallde till med har i omraderna... vissa bilder har jag tagit sjalv, vissa ar fran newspapers harifran...

 

Forberedleser infor Irene..
After...

Ar sa ofattbart...


Kommentarer
Postat av: Gabriella

Åhhhh fy tusan vad läskigt!! Jag hade dött i hjärtinfarkt typ.



Skönt att ni är okey, och hoppas att livet snart återgår till det normala trots all skadogörelse!



KRAM!

Postat av: Nadja

Vad obehagligt, förstår att du var rädd! Jag skulle nog gömt mig i källaren på en gång..

2011-08-29 @ 23:43:28
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Eleonor i Nashville

Men fy vad hemskt.. Vad skont att ni ar oskadda.

2011-08-30 @ 20:58:39
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Sarah

Skönt att höra att ni är okej!

2011-09-01 @ 02:02:16
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com
Postat av: amanda

svar; Åh, tack så mycket!! :) Vad tyckte du var det bästa med Darien? Ser att du bor kvar i Connecticut, vad härligt! Blev du kvar efter att ha varit au pair? :)

2011-09-01 @ 11:10:43
URL: http://amandaupair.devote.se
Postat av: Ida

Hej! Va kul att du hittade min blogg!

Jag att stakars ni blev rätt ordentligt drabbade av Irene... Inte kul.

Hur var längesen var det du var Au Pair?? :)

2011-09-02 @ 02:28:35
URL: http://howaboutlove.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0