Reunion!

När jag var 20 åkte jag till USA för första gången. Jag åkte själv till Los Angeles, CA där jag var i ca två månader och läste Engelska och film på California State University Northridge (CSUN). Jag har så länge jag kan minnas velat åka till USA för att just plugga och detta var något jag hade sparat ihop till alldeles själv. Ett tag trodde jag att det bara skulle förbli en dröm då det kostade så mycket pengar samt att jag var så tyst och blyg av mig. Tror nog de flesta blev lite förvånade (inklusive mig själv) när jag väl hade bokat resan. Minns att jag inte var speciellt orolig eller nervös innan jag skulle åka, just för att det var så overkligt att jag faktiskt skulle komma iväg. Men iväg kom jag och det var inte förren jag satt på planet över som det verkligen slog mig... vad hade jag gett mig in på????!!!! Hur skulle jag klara mig helt själv????!!!!! Som tur var, var det ju inga problem! Man är mycket starkare än vad man själv tror när det väl kommer till kritan. Den resan var nåt av det bästa jag gjort. Träffade så många nya människor från hela världen som jag än i dag håller kontakt med. 
 
Hängde med detta gäng för det mesta. (Chile, Georgien, Chile, Chile och Japan)
 
Skolan i San Fernando Valley. Bodde på campus med roomates.
 
 
 
 
Det var denna tjej som kom och hälsade på! :)
 
So, i torsdag åkte jag till arlanda för att hämta en tjej som jag träffade i LA. Hon är från Taiwan och ska plugga denna termin i Berlin. Nu när vi är relativt nära tyckte vi båda att det skulle vart kul att ses, så vi bestämde att hon skulle komma och hälsa på oss i helgen. Vi har inte setts på 11 år. ELVA ÅR!!!! Sjuuuukt vad tiden går fort! Hon var sig lik och lika go och glad. Det var ett glatt återseende. Hoppas på att åka och hälsa på henne i Berlin lite senare... vore ju trist om det dröjde 11 år till tills vi ses igen... :P
 
Blev mycket sightseeing i helgen. Mycket gående och mycket catching up. Fint väder var det också! :)
 
 
Hemskt kul att hon kom hit och hälsade på! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0