Heatwave coming through!

Sa har star det pa weater.com

 

Local Temperature Map

Updated Jul 21, 2011, 8:35pm EDT

... EXCESSIVE HEAT WARNING REMAINS IN EFFECT FROM NOON TO 10 PM EDT FRIDAY...

* LOCATIONS... FAIRFIELD AND NORTHERN NEW HAVEN COUNTIES.

* HAZARDS... EXCESSIVE HEAT.

* HEAT INDEX VALUES... AROUND 105 FRIDAY.

* TIMING... FRIDAY.

* IMPACTS... POTENTIAL IMPACTS INCLUDE HEAT DISORDERS FOR CHILDREN... THE ELDERLY AND PEOPLE PERFORMING PHYSICAL ACTIVITIES DURING THE PEAK HEATING OF THE DAY.

PRECAUTIONARY/PREPAREDNESS ACTIONS...

AN EXCESSIVE HEAT WARNING IS ISSUED WHEN HIGH HUMIDITIES ARE EXPECTED TO COMBINE WITH HOT TEMPERATURES TO MAKE IT FEEL LIKE IT IS 105 DEGREES OR GREATER. DRINK PLENTY OF FLUIDS... STAY IN AN AIR CONDITIONED ROOM... STAY OUT OF THE SUN... AND CHECK UP ON RELATIVES AND NEIGHBORS.

***
Ska inte klaga... i know! HAr inget emot varme... men fuktigheten ar inge vidare! Har hort att det ar trakvader i sverige... men skulle inte ha nat emot att skicka lite varme dit bort just nu dock... har har vi varme sa det blir over! Minns for nagra sommar sen da jag var pa Six Flags, NJ pa arets varmaste dag... inte den basta dagen att aka dit, men det visste vi inte da. Folk gick och delade ut vattenflaskor till de som stod och koade for att aka nan rollercoaster. Folk svimmade... de stangde av vissa rollercoaster nu och da for folk brande sig pa saterna! Helt sjukt! I morgon ska det bli narmare 40grader... hot hot hot! Jobbar ju halva dagen, skont da man sitter inne med AC..:) Men sen tror jag att jag kanske ska bosatta mig pa stranden..

Kommentarer
Postat av: Eleonor

Fy det ar verkligen inte kul med varme.. Jag dor nastan varje dag. Men det ar som du sager fuktigheten. Det ar sa ackligt med fuktigheten. Nu har en thunderstorm dragit sig over har och temperaturen har sjunkit. Det ar det basta jag vet.

Jag langtar efter hosten da det blir typ 20 grader.



Det later som en bra ide att lagga sig pa stranden. Det gor du ratt i!!!!!



Kram

2011-07-22 @ 03:24:14
URL: http://eleonorsamerica.blogg.se/
Postat av: Emilia

Ja, det ska bli skitkul! Jag ska plugga Business Management and Administration :) Och min kompis ska till Unionville om jag inte minns fel! :)



Och jag förstår att hettan är jobbig! I Phoenix ligger på mellan +43 och +46 just nu, tack gud för att det är i öknen och det inte är någon fuktighet som det är hos er... blä!

2011-07-22 @ 14:54:29
URL: http://emiliaaj.blogg.se/
Postat av: Ellen - College USA 2011

Jag träffade min pojkvän när jag var på semester med min bästa kompis, hon var tillsammans med min pojkväns kusin så vi bodde hos dom i 6 veckor. Jag föll för hans charm direkt och vi bestämde oss för att ge det ett försök, trots att vi hade Atlanten mellan oss. Jag har alltid velat studera i USA och visst kommer jag att älska att bo med min pojkvän men det var inte pga honom som jag åker dit för att studera, dock har valet av plats i USA baserats på vart han finns.



Nu hoppas jag att allt går bra där borta :)

2011-07-24 @ 19:34:14
URL: http://ellenbratt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0