Ecuador!!

 
Oj, tiden flyger som sagt bara iväg! 
 
Har känts som det vart fullt upp sen jag kom hem från min resa. Här kommer ialla fall lite bilder från min resa till Ecuador :) (kanske inte så lite bilder :P) Men lite gott och blandat :)
 
 
 
 
 
 
 
Ser ut som en gorilla ligger begravd här, med huvudet, ögonen och näsan som sticker upp :O
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Quito
 
 
 
 
 
Granadilla!
 
Aloe vera i en annan form än vad jag är van vid :P
 
 
 
 
 
 
 
Jag ute med tjejerna på stan. Nancy (brorsans fru till höger), kusin i mitten och syster till vänster..
 
I Otavalo på den största indianmarknaden!  
 
 
 
 
Brorsan bor i Otavalo, lite norr om Quito. Där är de omringade av TRE vulkaner :O
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Kan inte annat än säga att det var en underbar resa!
 
Maria-Emila pratar mer nu, mest spanska men slänger in lite svenska ord här och där. Hon förstår svenska väldigt bra. Längtar såååå mycket tills dom flyttar hit! 
 
Slog mig när vi var på en BBQ hos en släkning till Nancy, att där satt jag med lillbrorsan, på andra sidan jorden och vi pratade inte svenska, inte engelska, utan spanska... ett tredje språk. (Visst pratade vi svenska oss emellan)  Lite coolt ändå :)
 
I Otavalo är till den större delen av befolkningen Inkaindianer som även pratar Quechua. Nancy och hennes familj tillhör denna folkgrupp. Lite häftigt att min brorsdotter är halvindian :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0