Brorsan på Sverigebesök!

I slutet av Maj när jag pratade med brorsan sa han att han bokat flyg till Sverige, 2 v i juni!! Det var mig en väldigt rolig överraskning. Han åkte helt själv med sin dotter på 1år och 5mån från Ecuador till Sverige (och tillbaka). Väldigt stongt gjort måste jag säga! Då det var röd dag den 6:e juni passade jag på att ta ut några semesterdagar så jag jobbade bara halvdag (till 12:00) på måndagen sen var jag ledig resten av den veckan. Ville ju passa på att träffa dom så mycket jag bara kunde då de man inte ses så ofta.
 
 
Nu var det ganska så precis ett år sedan de kom till Sverige sist. Då var Maria-Emilia 5månader. Kan ju säga att lite har hänt sen sist. Inte så konstigt kanske... det händer ju så mycket de första åren. Nu sprang hon runt, sa några ord på spanska, några på svenska och nåt på engelska. I'm in love! Vilken underbar unge!!! 
 
Vi åkte ner till mormor & morfar i Åtvidaberg, stannade där ett tag, sen drog vi kosan ner till syrran med familj utanför Jönköping och var där några dagar. 
 
Två veckor gick alldeles för fort! Vill att dom ska flytta hit NU! Nu ska jag åka dit i höst tänkte jag och hälsa på, är ett måste! Jag och pappa har ju pratat om det sen de flyttade dit (i tyå 2,5 år), men pga av våran situation har det inte vart riktigt möjligt så jag sa åt min pappa att åka utan mig då jag inte vet när det skulle ordna sig för mig. Vi sköt på det om och om igen, så ville ju inte att han skulle missa chansen pga av mig. Så han och faster åkte dit i våras. Men nu så, nu ser ju våran situation lite annorlunda ut, så nu vill jag verkligen att det ska bli av!
 
 
 
 
 
Dessa stora mörka ögon alltså... jag smälter!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0