Long time no see...

Det var visst inte igår jag skrev här sist...  Time sure flies. Oh my, vet inte ens vart jag ska börja... Har vart lite av en rollercoaster. To say the least... 

Brorsan med familj kom till Sverige i somras och stannade i hela två månader!! 😃 Fick äntligen träffa min lilla brorsdotter, Maria Emilia. Världens sötaste och snällaste lilla unge! Alltid glad! Det var jobbigt när de åkte tillbaka till Ecuador... Inte kul alls. De skulle börja ansöka om uppehållstillstånd för Nancy så de så småningom kan flytta tillbaka till Sverige, men väntetiden var på närmare två år(!!) Inte nog med det, nu tillkom det en ny lag i somras som skulle strama åt ankommande familjemedlemmar för flyktingar. Inte trodde vi att min bror och hans familj skulle bli berörda av den lagen... Men jo jo. Jag riktigt kokade av ilska och irritation när jag fick reda på det. Fattar inte hur de tänkt! Åhh, blir arg bara jag skriver om det så jag lämnar det där. 😡😤 

Hade precis börjar nytt jobb sist också... Började jobba den 1:a februari och hade kontrakt till sista augusti. Ett mammavick... Fick dock förlängt från första september till mitten av februari :) Men vad gör jag då i mitten av september...
 
Allt hände så väldigt öväntat och fort! 😳😁

Måste sova, men ska förklara mer sen ;) 

Avslutar med bild på brorsans lilla familj:)



Kommentarer
Postat av: Tove

Så sjukt att det ska bli svårt att förenas med ens familj. Det är ju superviktigt för alla, flyktingar och andra!

Svar: Ja visst! Blir både arg och ledsen att det ska vara så svårt att kunna förenas med ens familj, oavsett situation.
loppansworld.blogg.se

2017-05-28 @ 22:16:24
URL: http://tovetankar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0