Happy 2016!!

 
Kan inte fatta att det är 2016!!! Kan tiden snälla sluta gå så fort! 
 
Slutade 2015 med att bli faster till en liten Maria-Emilia:) Jag vill åka till Ecuador NU!!!!! Faster låter mycket äldre än moster tycker jag..:P 
 
Jul och nyår har redan passerat. Innan jul var jag och lunchade med en gammal jobbarkompis. Lots to catch up on! Slutade med att hon fixade in mig på deras julfest två dagar senare. Jättekul att träffa alla igen! Det var mat, show, DJ och uppträdande. Tur att jag började sent dagen efter..:)
 
 
Julen spenderades hemma hos mamma och pappa. Jag jobbade dagen innan så vi åkte ut på kvällen. Uppesittarkvällen var på, mamma och jag bakade, sen slogs det in klappar! Julafton mös vi i gott sällskap och åt en massa gotta! Det blev julbord och massa annat gotta och självklart blev det Kalle Anka kl 15. Pappa agerade tomte till grannen och lite senare öppnade vi klapparna. Sen bar det av hemåt för våran del så jag skulle upp och jobba dagen efter. 
 
The day before Christmas at work!
 
Nyårsafton skulle jag vart ledig, men dagen innan sa jag till Johanna att jag kunde ta hennes pass (på nyårsafton) så hon kunde åka hem till sin familj i Sundsvall. Jobbade 7:15-14:15, så det var inte så farligt. Var dessutom bara 9 avgångar och det var inte fullbokat, så det var rätt lungt! Kvällen spenderades hemma med maken. Lagade middag tillsammans (han gjorde dock grovjobbet:P) Åt så vi höll på att storkna! Matkoma delux. Hade pratat om att åka in till slussen för att titta på fyrverkerierna, men det slutade med att vi stannade här och såg över Bromma med sthlm i bakgrunden. Avslutade kvällen med en film och annat gotta! Sen var det jobb dagen efter... 11:15-17, inte så farligt det heller. Hade ett stort glapp mellan de två pikar vi hade, satt då inne i köket och åt gotta, spelade spel och skrattade och hade oss. Till lunch beställde alla pizza som jobbet bjöd på sen kunde gå hem lite tidigare:) Inte allt för jobbig dag med andra ord. Jag lyckades tappa bort min batch dock... illa!!! Timmar senare efter att typ alla sprungit runt och letat efter den hittade vi den mellan bagagebanden. Den hade då åkt med bagagebandet en bit och åkt emellan och ramlat ner så Swedavia fick ringa några killar som fick kolla och montera upp bandet så jag kunde få min bricka tillbaka! Puh!!!  Har nu bara två veckor kvar på jobbet då jag sa upp mig innan jul... var med blandade känslor jag gjorde det då jag trivs så innerligt bra där. Jättegoa kollegor, så roligt att träffa så mycket folk hela tiden och jag tycker om att jobba skift! Men, nu är det en frågan om överlevnad och vi överlever inte att leva två på den lönen jag får där... tyvärr. So, den första februari går jag vidare... tillbaka till TV-världen. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda Hollems

Gott Nytt År! Låter som ni hade en jättemysig jul och nyår. Många kramar

2016-01-08 @ 05:49:13
URL: http://lindahollems.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0