A fellow American!

Först och främst... UNDERBARA VÄDER!! Love it! Fortsätt gärna så här...:)
 
Second... Idag när jag väntade på bussen som skulle ta mig hem stod jag först helt själv vid busshållplatsen. Sen kom det en man som started a little small talk. Han pratade svenska men hade en väldig American accent. Haha, not surprised there with the little "small talk"...:) Han är från St Louis och har bott här i tre år. Självklart passade jag då på att berätta att jag själv har bott i USA i 8år och då ville han höra om jag hade en svensk eller amerikans accent när jag pratar engelska. Så han put me on the spot right there... haha, kändes lite fånigt först och visste inte vad jag skulle säga, men så fort han svängde över till att börja prata engelska hängde ju jag bara på som vanligt. No Swedish accent there he said...:P Pratade hela vägen tills han klev av, en hållplats innan mig. Även han är en love refugee...:P Hubby har träffat många från olika länder som flyttat hit, och vad har de alla gemensamt, jo de har en svensk pojk/fickvän. Han kallas oss för "recruiters". Meaning, vi svenskar åker utomlands för att fånga in sina "offer" (pojk/flickvänner), make them fall in love with us och sen ta med dom hit till Sverige...haha! Är det verkligen så tro? :P
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0