Chi chi chi..

... le le le, viva Chile!

Ja, nu blir det lite fotbollssnack här. För det första vill jag baa påpeka att jag inte är någon fotbollsfanatiker direkt. Jag kan kolla om Sverige spelar..:P Nu pågår ju the world cup, som säkerligen alla känner till oavsett om man gillar fotboll eller ej. Sverige är inte med..:( Men USA och Chile är med. Min man är både chilensk och amerikansk medborgare. (Född i Chile, uppvuxen i USA). Det finns dessutom en svensk spelare i det chilenska laget, så jag får väl hålla lite på Chile då..;) Har blivit att jag kollat på fler matcher än vad jag trott från början. Måste säga att det har vart några riktigt spännande sådana, till mitt stora förvånande. Fotboll tycker jag annars kan vara rätt segt och tråkigt annars att titta på.. Spela själv är roligare..:P 

Any how, Chile vann de två första matcherna och tog sig vidare, även fast de förlorade igår. Igår spelade dom nämligen mot Holland. Dock hade båda lagen redan gått vidare i deras grupp, så det var ingen "make it or break it" match. Igår var vi till O'Neils i gamla stan för att kolla på matchen med ett par från Holland. O'Neils, vad säger jag.. O'Neils finns i Norwalk..:P O'Learys var det ju. Det dök även upp tre från hubby's SFI klass. En kille från Holland och ett par från USA. Sen började vi snacka med en kille från Kanada också som hängde med oss hela kvällen. Så vi blev ett litet gäng.. Kul kväll! :) Får se hur det går på lördag när Chile möter Brasilien.  

Och speaking of SFI. Häromgången hade de pratat om fruktstånd, frukter och försäljare. Så i helgen när vi gick på en kvällsprommenad fick vi syn på en stor jordgubbe (där jordgubbar säljs). Hubby springer och ställer sig i den och säger högt på svenska "Svenska jordgubbar. Billigt och bra. Betala för två, ta tre. Kom och köp". Haha! 


På lördag ska vi på konsert förresten. Köpte biljetterna i 30års present till hubby. Köpte två så han kunde ta med en kompis, men han ville hellre ha med mig denna gång..:) Min jobbarkompis ska dit med sin man också så vi ska troligtvis mötas upp innan och kanske äta nåt..:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0