Nu ska jag bli duktig..:P

Förra veckan gjorde jag nåt bra, då tog  jag äntligen tummen ur fingret(?!) och signade upp mig på "Latin fitness". So, på tisdagar ska jag nu börja dansa samba, cha-cha, jive, rumba och annat. Ser jag verkligen fram emot! Älskar att dansa och att göra nåt man älskar samt att träna samtidigt är inte en dålig combination! :) Var längesen jag tränade nu så det var nog inte en dag för tidigt! Har blivit alldeles för mycket ätandes av det goda och alldeles för lite att röra på mig den sista tiden... På nåt konstigt sätt känns det som jag måste passa på att äta av det goda nu när jag kan då man aldrig vet om vi flyttar sen så man åter igen kommer vara utan allt detta igen... Passa på medans jag har chansen, typ. Låter dumt då vi just nu inte har planer på att flytta härifrån, men man vet ju inte i framtiden. Man kan tycka att det borde lagt sig nu, har ju snart bott här i ett år, men jag får liksom inte nog. Jag har fortfarande inte blivit mättad. Snart borde jag väl ändå komma till en punkt och återgå till det "normala"? Inte för att jag äter onormalt mycket, men still... Jag är väl säkerligen världens onyttigaste och har nog alltid vart det. Men måste ändå säga att jag var ganska så duktig i USA dock.. Kanske det var för det mesta var FÖR sött (even for me), eller att det just inte fanns allt det goda jag bara älskar så mycket så jag kunde inte äta av det! 

Nog om gotta, nu ska jag äntligen börja dansa igen..:) 2007-2008 blev det väldigt mycket dansandes. Jag och mina partners in crime (Sanne och Johanna) hade en vana att gå ut och dansa både torsdagar, fredagar, lördagar OCH söndagar(!!) Tänk va träning man fick och det gjorde vi på skoj. Vi tog inga dansklasser... Lärde oss själva..:) sen är det ju självfallet skillnad på kanske vad man dansar, men att röra på sig konstant i timmar 4 dagar i veckan var inte fy skam. Kan ju dessutom säga att merengue är benträning så det heter duga för er som aldrig testat det. Åhh... vill att det ska bli tisdag nuuu...:)

Här kommer en bild från 2008, Latin Sundays at "thirsty turtle" :)





Kommentarer
Postat av: Nadja

Men, åh vad roligt! Vi har också funderat på att börja på nån danskurs eller så, salsa är jag sugen på :)

2014-02-02 @ 17:20:26
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Marie

Åh, memories!! Dansa e ju bästa träningen :)

2014-02-10 @ 07:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0