Brazilian Christmas party!

I torsdags var det julfest med jobbet. Årets tema var Brazil och det hölls till på Debaser Hornstull strand. Vi tog med oss grejer till jobbet så bytte vi om och gjorde till oss lite efter vi slutat innan vi skulle dit. Caiprinhas stod uppdukade på rad när man kom in. Alla fick en varsin välkomstdrink, sen fick man dra en lapp ur en skål där det fanns olika frukter på som motiv. Jag fick en bild på en banan- därav skulle jag sitta vid bananbordet. Det var lite mingel innan vi gick till bords.. När man kom in i stora salen var det flera långbord uppdukade och lokalen var pyntad med massa brasilianska flaggor. Jag hittade annanasbordet, melon, avokado, apelsin, kiwi, mango, fotboll och sen mitt bananbord..:) Det bjöds på trerätters. Inget traditionellt svenskt julbord här inte utan brasilianskt..:) Under tiden vi åt var det lite underhåll på scen emellanåt samt quiz. Det bjöds på rockband a la UR, julsånger, sambatrummor och samba rytmer. Senare kom även samba dansare in iklädd i typiska Rio de Janeiro carnival style..:) Det minglades runt och mycket dansande till samba rytmer. Härlig stämning och otroligt roligt tema på julfesten. Vissa hade verkligen gått all in.  Synd bara att det var en torsdagskväll och att man var tvungen att jobba dagen efter. Att man sen missade bussen och kom hem mycket senare än planerat var ju inte det roligaste heller när man sen skulle upp bara några få timmar senare. Jag var helt död... Det gick bara inte att ta sig upp... Jag var redan trött innan julfesten och stanna ute så sent gjorde ju mig inte mycket piggare om man säger så, men oh well... Riktigt kul var det iallafall! :D







Inte världens bästa bilder.. Men det var det eller inget..:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0