Kort vecka!

Nu har vi tre "korta" veckor på rad framför oss. Denna vecka hade jag halvdag på idag och sen är jag ledig imorgon. Nästa vecka har vi ledigt måndag och veckan därpå har vi halvdag på onsdagen och ledigt på torsdagen (1:a maj)... Gött AB. När jag jobbade i USA såg jag inte fram emot holidays då vi var lediga för det betydde mindre lön för mig. Det var verkligen bittersweet. Klart det var skönt med lite ledigt once and a while, men jag kunde aldrig njuta av den ledigheten för jag ville jobba, jag behövde jobba. Let's put it this way- Jag hade inte råd att INTE jobba. Nu är det annat minsann... Härligt härligt!! :) Nu kan jag slappna av och njuta av ledigheten. Nästa vecka börjar hubby jobba.. Så denna vecka har han verkligen kunnat vara "ledig" på riktigt och verkligen njuta av sin tid. För nästa vecka är det back to business.

Kom hem tidigare idag då vi som sagt hade halvdag. Då stod lunchen klar på bordet när jag kom hem..:) Efter maten satt vi ute i solen en liten stund, sen la vi till oss på soffan ett tag och somnade. Vaknade upp TRE timmar senare.. Hoppsan. Kändes dock väldigt skönt. Har vart lite halvkrasslig i veckan. Hostig och snorig..:( Hoppas det försvinner snart, vill ju inte ligga deckad under påsk heller! 








Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Härligt :)

Svar: Ja såå härligt!!! :) Glad påsk!
loppansworld.blogg.se

2014-04-17 @ 19:59:12
URL: http://rememberthiis.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Hittade tillbaks till din blogg idag efter ett lååångt tag - senast jag var här inne bodde du fortfarande i USA! Blev så nyfiken på vad din man har fått för jobb? Min amerikanske fästman flyttade nämligen hit till Sverige nyligen och är nu i jobbletartagen, så tänkte att det skulle vara bra för honom att höra en lyckohistoria då han börjar känna att det är hopplöst...
Men så underbart att den pusselbiten fallit på plats för er!!! :-)

Svar: Vad kul att du hittat tillbaka..:) Tror jag svarar i ett mail då jag har en känsla av att det kanske blir lite långt..:P
loppansworld.blogg.se

2014-04-17 @ 21:09:07
Postat av: Linda Hollems

Åhhhh så härligt att verkligen kunna njuta av ledigheten. Jag känner igen mig i det där och den stressen som kommer med att man inte får betalt. Man kan ju bara inte njuta.

Vilken fin man du har som fixar lunch till dig :). Låter som vädret har varit helt pk också.

Hoppas ni får en jättefin påskhelg. Glad Påsk!!! Kram

2014-04-18 @ 08:53:56
URL: http://lindahollems.blogspot.com
Postat av: Linda

Vart eller med vad ska din man borja jobba med? Nyfiken aven om mojligheten att flytta till Sverige inte riktigt finns dar for oss annu. Kanske i framtiden. Vem vet...

2014-04-18 @ 18:30:11
URL: http://lindisen89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0