Gul och blå!

Igår var jag dressed in yellow and blue, för på kvällen skulle vi och några kompisar till Friends arena och se Sverige vs Tyskland. Mötte upp hubby efter jobbet och åkte till Solna för att äta lite gott innan vi gick till arenan och mötte upp våra kompisar. Var faktiskt en bra match, även om Sverige förlorade..:( mycket mål och det var faktiskt rätt spännande. Härlig atmosfär! :) Matchen började inte förren 20:45, så det blev ju rätt sent. Kom inte i säng förren vis halv 1 inatt... Sen vaknade jag vid 2-tiden då hubby tittade på Chile-Ecuador matchen. Men jag var så trött så jag somnade fort om igen. Dock vaknade jag upp med värdens huvudverk.. Alldeles för få timmars sömn denna natt!! 




I lördags var vi ut på finmiddag..:) fick presentkort när jag fyllde år, så det utnyttjade vi då! Vi var till Grill på Drottninggatan. Jättegott var det och väldigt mysigt. Dundermätta som vi var gick vi sen mot St Eriksplan och hem till en kompis som skulle ha sin "inte ens 30-års fest". Han tänkte visst slå på stort sin sista födelsedag in his twenties. För sen blir han ju gammal.. eller?? :P Helkul kväll med en del bekanta ansikten jag inte sett på väldans länge...:) 

Enda fotot från kvällen..:P

I söndags hade vi en riktig slappardag. Så skönt och behövligt! Lite senare kom mamma och pappa förbi... Åh vad jag är glad att dom bara kan komma förbi bara så där. Det gör så mycket. Sånt har jag saknat!! Älskar att se hur dom lär känna hubby så mycket mer nu likväl som han lär känna dom. För tidigare har de ju bara träffats en vecka här och en vecka dör typ. När vi var på semester i Sverige och när mina föräldrar kom till USA. Hur väl lär man känna en då.. Plus språkbarriärer. Det blir ju lite annat än om man träffat en svensk här hemma.. Men nu så.. Nu får dom äntligen, på riktigt lära känna varann så som jag känner dom. Det är en underbar känsla att se. Se hur bra dom kommer överens och trivs tillsammans. Det värmer mitt hjärta!! :)



Kommentarer
Postat av: Nadja

Åh, jag blir så avundsjuk på att du kan ha föräldrarna över bara sådär! Längtar tills den dagen kommer för mig även om jag inte längtar efter just det där med att bo i Sverige.. Inte lätt det där att hitta kärleken långt bortifrån..

Svar: Ja, det är som sagt inte lätt när man hittar kärleken långt borta. Tror man uppskattar vissa saker mer när man är/har vart i våra sitser. Att ha familjen nära (iallefall i samma land!!) är verkligen guld värt!!! :)
loppansworld.blogg.se

2013-10-19 @ 03:34:02
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0