Fredagsmys!

Så råkade det visst vara kanelbullens dag idag. 

Hubby var värre än mig, tror han har ätit 3st medans jag höll mig till en..:P

När han kom hem från jobbet hade han köpt med sig en påse OLW's ostbågar....:) My favorite!!! Mumma!!!

Ikväll blev det en riktig myskväll. Fredag. Fredagsmys. Love it. 

Även fast jag älskar sommaren så är hösten rätt mysig också måste jag erkänna. För på sommarn känner jag att man måste ut och ta vara på solen, ljuset och värmen hela tiden. Man har liksom inte tid att bara vara inte och ta det lugnt. Jag kan bli lite stressad över det. Så kommer hösten. Den har sina stunder om man säger så. Det är så fint med alla dessa färger ute, det är lite svalare men ändå fint. Visst får man klä på sig lite mer när man ska ut och det blir mörkare och mörkare. Men då blir det bara mysigare och mysigare att mysa inomhus! Nu kan man ta sig en sovmorgon och ligga och dra sig länge om man känner för det, äta frukost i timmar och INTE behöva ha dåligt samvete att inte gå ut hela tiden. Inte känna denna stressen att man missar nåt. Man kan krypa upp i soffan med en mysig filt och tända ljus, dricka te eller varm choklad. Man kan höra hur vinden susar utanför fönstret och vet hur kyligt det är utanför väggarna, eller när regnet småsnattrar på fönsterna, då är det ännu mysigare att vara inomhus i värmen. Har en känsla av att vi kommer använda braskaminen flitigt i höst/vinter..:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0