Mitt jobb!

Tankte jag nu kunde beratta lite om mitt jobb som jag sa att jag skulle gora tidigare... Jag hade da turen att fa jobb pa UR (Utbildningsradio) i Stockholm. Jag jobbar som Traffic/project coordinator och har hand om allt material som kommer in. Koper UR program eller filmer som ska visas i tv:n bestaller jag materialet fran the producen/distrubitoren, dvs antingen ett band/dvd/harddisk eller liknande med sjalva programmet el filmen pa och allt kringmaterial sa som manus, credits, music cue sheet, pictures etc... Sen lagger/tankar jag in allt i deras system, ser till att allt kommit in och att allt ser bra ut...typ... och lite annat. Men det ar det viktigaste...
 
Har bara vart dar i en vecka och tva dagar an sa lange och trivs jattebra!! Hade verkligen inte kunnat hamnat pa ett battre stalle kanns det som. Goa arbetskamrater dessutom, stort plus! :) Igar var vi ut nagra pa happy hour after work... jattekul! Sa trakigt nu bara att Lina, (tjejen jag ska ta over efter) ska sluta...:( menmen, utan henne hade jag ju inte haft jobb dar nu...:P Tror jag kommer trivas pa UR...:) Vet att jag inte vart dar sa lange an, men have a good feeling about this...;)

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Vad skont att du trivs och att du hittade jobb sa pass snabbt! Sant kan verkligen bli frustrerande om det drar ut pa tiden. Vad ska hubby soka for slags jobb och nar kommer han?

Svar: Ja verkligen! Hade jag gatt arbetslos hade jag val borjat klattra pa vaggarna sa smaning om och borjat langta tillbaka till USA... Hubby kommer pa onsdag...yay!!!! Cant wait! :D Eftersom han inte kan svenska flytande blir ju hans jobbsokningar lite begransade... men han har hittat en hel del enda. Vissa inom hans "omrade" business marketing, men aven jobb som tolk (spanska/engelska), men vi far val se vad han hittar. Hoppas bara innerligt att han far tag pa nat snabbt!
loppansworld.blogg.se

2013-03-02 @ 22:40:59
URL: http://henriettav.blogspot.com
Postat av: Linda

Grattis! Jättekul att du trivs så bra på jobbet! Helt underbart!!

Svar: Tack!! Ja det ar verkligen helt underbart!! :)
loppansworld.blogg.se

2013-03-02 @ 23:05:38
URL: http://Lindisen89.blogg.se
Postat av: basebollivet.blogg.se

Men åh vad trevligt! Det är ju så extremt viktigt att man trivs med sitt jobb och med de man jobbar tillsammans med :) Och happy hour med kollegorna är aldrig fel. Hoppas du kommer att trivs alldeles utmärkt.

Svar: Absolut!! Jatte viktigt! Ar saa glad att jag hamnat dar... gillar jobbet och jobbarkompisarna, kunde inte hamnat pa ett battre stalle...:) Blev annu en happy hour i fredags...Skoj!! :)
loppansworld.blogg.se

2013-03-03 @ 14:56:15
URL: http://basebollivet.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad härligt Johanna! Och jag tycker då att det låter jätte spännande att jobba för UR. Du kan inte ha varit den enda som sökte den tjänsten?!
KUL!

Svar: Ja visst! Ar SAAAA glad att jag fick jobbet! och nej, jag var inte den enda som sokte tjansten...:) Vad ska du gora nar du kommer over till USA??
loppansworld.blogg.se

2013-03-03 @ 15:29:07
URL: http://jennyimaine.wordpress.com
Postat av: Anna

Det låter som ett roligt och bra jobb, vad kul!!! Jag om någon vet ju att arbetsmarknaden är kass nu så skönt att du fick tag på ngt så snabbt och lätt. När kommer mannen? Hur gick det med allt i USA, har ni kvar era saker där när han kommer över eller har ni gjort er av med allt? Nyfiken :-)

Svar: Ja, hade verkligen tur dar!! Mannen kom i onsdags... men det ar for tidigt att kanna att han verkligen flyttat hit...:P Vi har bara lite granna kvar dar borta... mobler har vi gjort oss av med... bara lite sma grejer som vi antigen kan skicka eller ta med nasta gang vi kommer over... Hur gar det pa jobbfronten hos dig da??
loppansworld.blogg.se

2013-03-05 @ 19:35:51
URL: http://Intheworldanna.wordpress.com
Postat av: Mikaela i San Francisco

Herregud så länge sedan jag tittade in här!! Och plötsligt har du flyttat till SWE :) Vad spännande!! Och grattis till nytt jobb. Är så himla viktigt att trivas med det man göra. Lycka lycka till vidare! Kram.

Svar: JA visst... haha, har gar det undan! Allt gick sa mycket fortare an vad vi forst planerat... menmen! Visst gor det mycket om man trivs med det man gor!! Gor stor skillnad! Nu hoppas jag bara hubby far tag pa nat han gillar ocksa! Tack tack! Kram
loppansworld.blogg.se

2013-03-06 @ 22:18:43
URL: http://www.songah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0