What a morning!!!

Oh jeez, denna morgon alltså! Började som vanligt, vaknade och gjorde mig iordning. Tog bussen till brommaplan och där- möttes jag av chaos! Det var packat med folk och vissa såg ut som förvirrade hönor. Började ana att det var nåt som inte stod rätt till, och mycket riktigt. Det gick inga tåg mellan Åkeshov och Alvik. Suck.

Skulle då ta upp mobilen och ringa till jobbet för att förvarna att jag mycket troligtvis skulle bli sen, bara det att jag kunde inte för hela världen hitta min mobil som jag vet jag hade med mig när jag gick hemifrån. Vände nästan upp och ner på hela väskan.. No cell. Tänkte först att jag tappat den i folkmassan, så jag gick tillbaka samma väg jag kom när jag klev av bussen, men ikke då. Hade turen dock att jag hade med jobbtelefonen så jag kunde ringa jobbet ändå. Sen började jag googla efter numret till SL, men ser då nästa buss som kom av den linjen jag åkte med.

Gick och pratade med busschauffören och berättade att jag trodde jag tappat min mobil på den tidigare bussen. Han försökte få tag på den bussen, no luck. Detta var ju mitt i rusningstrafiken så han hade väl fullt upp antar jag. Han ringde sen ett annat nummer som sa att de skulle leta efter den och ringa tillbaka, frågan var ju bara när det skulle bli... Bussen var tvungen att köra, jag bestämde mig för att åka med tillbaka för att komma närmare Nockebybanan som kunde ta mig till Alvik. Killen ringde sen tillbaka och sa att de inte hittat någon mobil. Jag fick då för mig att jag kanske glömt den på busshållsplatsen innan jag gick på bussen in the first place. Så jag hoppade av där.. Ikke då. Hoppade på bussen igen, då ringer min pappa som visar sig vara vid brommaplan. Då sket jag i Nockebybanan och fortsatte med bussen till brommaplan, igen. Då helt plötsligt vinkar busschauffören till mig, en dam hade hittat min mob på bussen (den hade ramlat emellan sätena) och gett den till busschauffören som nu stod på brommaplan. Snacka om tur man har!!!! Vilken lättnad! Där mötte pappa upp mig och skjutsade mig sen till Alvik. Det var min lilla svenska cell som jag hade redan innan jag flyttade till USA. Den hänger med än.. En liten tunn/lätt grå samsung som man öppnar luckan med. Haha! Är väl ingen som vill ha en sån..:P "Tur" att jag tappade den och inte min iPhone...

Kom till slut äntligen fram till jobbet efter mycket om och men. Upptäckte då att jag tappat ena örhänget.. Just great. Sen kommer en kollega och frågan om jag hört vad som hänt. (Denna kollega är den som känner min gamla chef i USA). Hade ingen aning vad han pratade om så han vidarebefordrade ett mail med lite tråkiga nyheter som berör mitt gamla jobb...:( Vilken morgon! Kände där och då att jag bara skulle vilja vakna upp på nytt och börja om dagen från början igen.. Kan man få göra det tro? Idag hade vart en bra dag att göra det! Tur att dagen inte fortsatte i morgonens anda.. Hoppas morgondagen börjar bättre!


Kommentarer
Postat av: Nadja

Oj, vad massa drama.. Dor typ lite ner du slenger ur dig alla bromma-namn.. Har lixom bott i Bromma hela min uppvext.. Om nat trisst hent pa jobbet kanske ni flyttade i precis rett tid i alla fall..

Svar: Ah... förstår det. Bromma bromma bromma...haha! :P Javisst, Vi flyttade visst i rättan tid allt! :)
loppansworld.blogg.se

2013-06-27 @ 03:12:09
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0