Sista tiden i USA...

Har kommer en liten update om sista tiden i USA... Sa forutom stada, rensa, packa och pack om ett antal ganger fick jag anteligen pli pa mina saker. Mycke har getts bort, aven slangt lite. Fem resvaskor, en ryggsack och en bag, samt lite annat vid sidan om ar vad jag fick ner det till. Det blev fyra resvaskor och en carry-on + purse som fick folja med mig over. Resten ar kvar for tillfallet. Holl ju pa att fa lite panik da jag insag att de hojt priserna pa extra bagage efter den 11:e februari till over det dubbla!!!!! Men, som tur var fick jag ju priset som var satt nar jag bokade flyget den 2:a feb, alltsa det billigare priset...:) puh!!! Det var tur det... annars vet jag inte hur det hade gatt...
 
So, vad gjorde jag sista tiden da... umgicks med familj o vanner sa mycket jag bara kunde. Var sakert ut och at nastan varje dag... haha! Var manga stallen jag ville till "en sista gang." Hann inte med allt dock, men det kanns inte som hela varlden da jag vet att vi kommer komma tillbaka... fragan ar ju bara nar?
 
-Var pa bio 2ggr, sag Identity Thief med Sanne och Safe Haven med Ida
-Atit pa Sierra Grille en sista gang ett antal ganger...haha!
-Atit pa Cosi... mitt kara Cosi!, Burger Bar, Davinci's, Post Road Diner, The Brew House, Bertuccis, The Melting Pot... Mycket ata ute med andra ord..:P
-Hangt pa Barnes & Nobles... borde finnas i sverige!!!
-Wings night at Bradford, dar blev det lite emotional on my part. Fina vanner man har, aldrig kul att saga hej da..
-Happy Hour at Black Bear med jobbet
-1ars kalas for svagers lilla tjej
-Halsat pa familjen jag bodde hos nar jag pluggade
-Tjejkvall pa Barcelona
-Bodega med vanner
 
och lite annat...:)
 
***
 
Post Road Diner
 
Goda Oreo shakes!!!!
 
 
Goda garlic nuts pa Davinci's
 
Bertucci's goda chicken wings!
... och dessa ater jag mig oftast matt pa...:P
 
Efterratt at The Melting Pot... muuuuums!!!
 
Mitt kara Cosi!!! 
 
Barnes & Nobles 
 
Ahh, goda biopopcorn drankta i smor!!! (i know, sounds gross men det ar saaa gott!!)
 
Happy Hour at Black Bear med jobbet
 
Last winds night at Bradford's
 
Annu mer shakes..:)
 
 Jag halsar pa min 2:a familj har med hunden Pal..:)
 
Lilltjejen fyller 1ar... har har hon lite b-day cake i ansiktet..:P Sotnos!!!
 
 Sista veckan gick jatte fort! Var fullt upp hela tiden... Sen kommer man hit och det ar fullt upp pa en gang. Blev ju helt sluuuuut. Ingen tid for att bara andas ut och smalta allt... det har gatt i ett. Tank, nu har det redan gatt en hel vecka sen jag borjade jobba. Hur sjukt ar inte det?!
 
Hade faktiskt en liten epiphany  (eller hur man nu stavar) igar pa taget hem... Aven om det vart sa jaktigt och mycket nu den sista tiden med stora forandringar sa kanns det sa bra just nu. Visst, nu har det bara gatt en vecka sen jag kom hit, men so far so good....:)
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

Jag kan tänka mig att det är ganska bittersweet att flytta hem.. Jag är ganska splittrad när dte kommer till att flytta hem, precis som när folk frågar vilket som är "bäst", Sverige eller USA? Det finns inget svar på den frågan för det finns fördelar med båda.. Härligt att du fick jobb så snabbt i alla fall! Hoppas du trivs på UR :)

Svar: Forstar precis hur du kanner. Det ar jattesvart det dar. Och precis som du sager, jag tycker inte ett land ar battre an det andra. Vissa saker kanske funkar battre i USA, medans andra saker ar battre i Sverige... sa det ar 50/50. Ju langre man ar i USA, desto svarare kan det bli att sen flytta hem.... o ja, jag ar saaaa glad att jag fick detta jobbet! Trivs jattebra!!! :) Hade verkligen inte kunnat komma "hem" till nat battre kanns det som...:)
loppansworld.blogg.se

2013-03-02 @ 10:00:48
URL: http://www.alohanadi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0