Lusfia!

Nej, Lucia är det ju idag! :) Började dagen med att titta på Lucia på TV:n med lite frukost och pepparkakor... Myys! 



Sen blev vi väldigt försenade till jobbet.. Det hade varit en brand i tunneln vid skanstull.. Så inga tåg gick mellan Hötorget och Globens gröna linje. När vi kom till t-banan på brommaplan var det smockfullt på perrongen!! Det stod att nästa tåg skulle komma inom en minut.. Det var den längsta minuten jag vart med om! :P När tåget väl kom var det ingen som kunde kliva på då alla redan stod som packade sillar. Alla började rusa till bussarna för att ta andra vägar in till stan, men det var samma där, så vi  beslöt oss för att gå och köpa oss frukost. Eller ja, hubby gjorde det då han inte hann äta hemma och jag gjorde honom sällskap tills det värsta lugnt ner sig. Sen kom bi iallefall iväg till slut.. Fick dock ta en annan väg fram till jobbet och blev lite sen, men det var jag inte ensam om vill jag lova...

På måndag ska vi byta plats på jobbet, så dagen gick åt till att rensa, städa och packa. Tog nästan hela dagen.. Sjukt mycket saker vi hade!! Jag packade mitt i tre kartonger.. de flesta andra hade bara en kartong.. Opsie! Men sen har ju jag massa digibeta/ HDCAM tapes/hårddiskar/dvd:er och annat extra som tog upp typ 1,5 kartong! Chefen bjöd på lussebullar mitt i röran också.. Mumma!! Tänkte jobba hemifrån på måndag.. Sen är det bara F Y R A dagar kvar tills lite jul ledigt!!! Ska bli riiiiktigt skönt men känner mig sjukt stressad över att det är sån kort tid kvar och mycke att göra(!!) 




So, lucia.. Kommer ihåg att alla svenska holidays och traditioner blir extra starka och viktiga när man bor utomlands.. Eller ja, för mig blev dom det. Sist jag var i Sverige på lucia var 2004... Det var ett tag sen sist om man säger så. 

Denna bild är tagen ÄNNU längre sen.. Jag och syrran mitt i luciatåget på dagis.. Ser måttligt roade ut..:P

"Sankta lucia, ge mig en tia. Tian var trasig, lucian var knasig..." Nejdå, så går den visst inte... :P men glad lucia på er allesamman var ni än i världen befinner er och oavsett om ni firat den eller inte! :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0