Busy helg!

Helgen var som sagt rätt busy. Mötte upp hubby efter jobbet i fredags, handlade lite nödvändigt innan vi tog tåget ut till Bro. Skulle nämligen på årets första kräftskiva. Har dock inte varit på nån på jag vet inte hur många år!! Hade vädret på våran sida så vi kunde sitta ute. Vi var ca 10pers. Kände inte alla personligen, men vet vilka alla var då vi alla nångång gått i samma skola eller liknande. Vissa känner jag mer, vissa visste jag bara vilka de var... men det var jättekul att catch up lite! Jättekul kväll! :) Synd bara att jag inte tog några kort... Kom på det när det var försent... haha, oh well! Sov över där för att sen på lördagen fortsätta resan ut till mina föräldrar. Lånade bilen så vi kunde ta oss till Uppsala och närmare bestämt hem till min faster där min käre kusin var och hälsade på med barnen. Hon bor utanför Ö-vik...ja, inte direkt nära om man säger så, så då vill man ju självklart passa på att träffas när man har chansen!! :) Precis när vi skulle bege oss fick vi dock oväntat besök. Mammas kusin (också från norrland) kom och plingade på. Ännu en släkting jag inte träffat på ages!!! Så det dröjde lite innan vi kom iväg...:P Till slut kom vi iallefall iväg. Var så kul att äntligen få träffa Anna igen och hennes lille Ruben och Sara, första gången jag träffade barnen. Mannen hennes får bli en annan gång då han var hemma och jobbade...

Min fina kusin Anna!!! :)

Var där i några timmar innan vi bar oss iväg till fler släktingar som bor på andra sidan Uppsala. Roland och Gerd, (Roland är kusin med min mamma, och det var Gerd som spelade på vårat bröllop förra året). Anyhow, Blev kvar där till sena natta... Var nåååågot trött när vi skulle åka hemåt! Stukade i säng fort som ögat... det var nästan så jag knappt han lägga huvet på kudden innan jag somnat. Söndagen var vi bara hemma och tog det lugnt med mamma o pappa. Klådde pappa i schack, och även brorsan när han slutat jobbet...:) Åt lunch och sen fick vi skjutts till Bro station av brorsan så vi kunde pallra oss hemåt. 

 

Nisse kommer alltid och gör oss sällskap när vi är ute...:) Sällskapsjuk katt dom har!

 
Kom hem runt 6-tiden... hubby ville nämligen inte komma hem allt för sent då han ville förbereda sig inför morgondagen (idag). då det var hans first day of work!! JAAAA, ni läste rätt... HAN HAR FÅTT JOBB!!!!!! :D:D:D Eller nja, det är en paid internship som mycket väl kan leda till jobb!!!! Det är en ENORM relief!! Sista pusselbiten är hittad!!! Är så otroligt glad för hans skull!! Det är han värd! Det är inte heller vilken internship som helst, utan precis det han har pluggat och har utbildning for. Det är precis DET han vill hålla på med! Ligger i gamla stan... myyyys! Kontraktet är till mitten av december, går allt bra så anställer de honom efter(!!!) Chefen nämnde dessutom om en business resa till NYC i februari. Han brukar inte berätta om deras business resor till praktikanter, men det verkade som de vill ha med honom dit (om de nu anställer honom vill säga då resan är i februari och praktiken slutar i december...:P) Låter ju inte helt fel måste jag säga!!! Så nu håller vi bara tummarna att allt går bra och att de sen anställer honom!!!! Åhhh, jag kan inte uttrycka med ord hur glada vi båda är just nu!!!!!!!!!!!!! :D Helt freakin UNDERBAAAART!!!!! Och vilken tajmin, här började jag jobba igen förra veckan och så började han idag... det är bara så underbart!!!! Så idag fick jag sällskap nästan hela vägen till jobbet...:)
 
Vet ärligt talat inte hur det hade gått om han inte fått tag på nåt snart... nu kommer ju hösten och det bli mörkare och mörkare... ja, nä usch! Nu behöver vi inte ens tänka på det för det löste sig!!!! Happy happy HAPPY!!!! :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadja

GRATTIS GRATTIS GRATTIS Till maken! Det låter ju lovande för ett jobb också!

Svar: Ja visst!!! Helt underbart!!!!!! :D Han tackar så mycket...:)
loppansworld.blogg.se

2013-08-20 @ 04:09:54
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Gabriella

Gud vad glad jag blir för er skull!!!!!!! Superstort Grattis till M :) KRAM

Svar: Tack tack tack!!!! Såååå underbart!!! :) Han kan knappt tro att det är sant själv... detta har han bara kunnat drömma om tidigare! :P
loppansworld.blogg.se

2013-08-20 @ 16:02:57
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com
Postat av: Cessie

Ubderbara nyheter! Nu kan ni njuta av hösten 100%

Svar: Ja visst!! Nu kan vi slappna av... snacka om lättnad!!! :)
loppansworld.blogg.se

2013-08-20 @ 21:59:02
URL: http://Ithappenedinseattle.wordpress.com
Postat av: Linda

Grattis till honom. Det ar ju helt underbart att han fick tag pa ett jobb som han kanner att han vill jobba med. Jatteglad over eran skull :)

Svar: Eller hur!! :) Tack så mycket!!!!
loppansworld.blogg.se

2013-08-21 @ 14:08:39
URL: http://lindisen89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0