Födelsedag, Ankrace och årets första grillning!

I fredags var det min käre mors födelsedag. Kom på det att det var nio år sedan jag var hemma på hennes födelsedag sist.... NIO år...sjukt. Jobbade som vanligt på dagen men gick hem lite tidigare då det var rätt lugn och alla hade typ redag gått för helgen. Pappa hade kommit hem tidigare och stadat hela huset sa mamma inte skulle behova gora nåt när hon kom hem. Vi kom hem ungefär samtidigt, hann äta middag tillsammans innan grannarna kom över.. strax efter kom en efter en och helt plötsligt var det fullt hus här. Det var en salig blandning av släkt och vänner. Tyckte det var så kul att även jag kunde få vara med en sån här gång, jag som aldrig kunnat vara med förut. När de sista gästerna gått hem vid midnatt var vi alla rätt slut... väldigt rolig kväll!! :)
 
 
I lördags åkte mamma hubby och jag in till Örsundsbro för Ankracet... Det här Ankracet hålls tydligen varje år i April. Mamma köpte fyra lotter (fyra nummer). Dessa nummer är klistrade på plastankor som släpps ner i ån i Örsundsbro, sen är det försten till mål... även 2:a, 3;e och några fler vann priser. Man vann presentkort på ICA:t i byn... och lite annat. Ett nummer som vann var 486, mamma hade 485... osis. Såg ut som hela byn hade kommit ut denna soliga dag för att hejja på sina ankor...haha! Lite annorlunda...
 
 
Var jätte fint väder igår, riktigt skönt! Sen hade vi premiär grillning här... sååå gott!!! Så gott att vi grillade även idag.. även fast det blåste lite mer. 
 
 
Mästerkocken himself
 
 
Nu dröjer det nog inte allt för länge innan ett flyttlass går dessutom...;D Happy happy!! Önskar bara denna förkylning kunde ge vika och halsont försvinna som jag drog på mig så vore det toppen!
 
Hoppas ni alla haft en bra helg!
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Va kul med ankrace! Jag har bara varit pa ett har i USA. Det var nara med numret!

Svar: Haha, jasså?? Hade aldrig hört talas om ankrace förut... lite annorlunda! Väääldigt nära där med nummret också! :P
loppansworld.blogg.se

2013-04-28 @ 23:57:44
URL: http://lindisen89.blogg.se
Postat av: Henrietta

Maste kannas "konstigt" att antligen kunna vara med pa familjens fodelesedagar igen, men jattekul saklart! Ar det bestamt vart ni ska flytta nu forresten?

Svar: Ja visst... ovant om inte annat. Har ju inte vart med på så länge... men hemskt kul! Ja visst, har dock inte skrivit kontraktet än, men det är bara en tidsfråga...:)
loppansworld.blogg.se

2013-04-29 @ 02:15:58
URL: http://henriettav.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0