Flytta snart?

Lördag. Ledig. Soligt. Nice.
 
Idag tänkte vi åka in till city en vända... sen ska vi till Bromma o hälsa på en av mina kusiner. 
 
I torsdags var vi på visning på en lägenhet i Bro. Det var en 2:a (1bedroom), utsidan var inte det finaste kanske... området... mmm. Husen är byggda -65. Jag vet ju var det är för typ av område då jag har växt upp i Bro, haft kompisar som bott där, hey vi bodde ju även där mitt första år i livet...:P Men lägenheten var fin och billig. Många som har sin första lägenhet där. Det var vi, ett annat par, en ensam kille och en tjej som hade sin mamma med sig som var där och tittade. Så nu är det bara att vänta och se om vi får den eller inte. Om vi får den är den inflyttning 1:a juni... förstahandskontrakt. Om vi inte skulle få den har vi kanske en 2:a på söder eller en 2:a i Sundbyberg på gång. Den på söder ligger jättebra till, hade verkligen vart ett toppenläge. Nära till ALLT. Dock så kanske vi bara skulle kunna hyra den i ca 6mån, ev längre. Inflyttning i april el maj. Den i Sumpan var lite dyrare, men den kunde vi hyra längre. Inflyttning i början av maj...so, vi får se. Ska kolla upp alla möjligheter vi har. Så nånting lär det iallefall bli snart...:)
 
Här kommer lite bilder från förra helgen...:)
 
En lägenhet här hade väl inte varit helt fel heller...:P
Well hello...:) Lär bli många besök dit!
Homemade Lomo Saltado...:)
Min underbara systerdotter!
Lille Aldred står och lirar gitarr
 
Åhhh vad jag älskar dessa ungar!!! My niece and nephews! :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Nora

Jag håller alla tummar och tår!
Nästa vecka ska jag besöka USA-butiken :)

Svar: Jag med!!! :) Ahh, enjoy!! ;)
loppansworld.blogg.se

2013-04-06 @ 12:03:57
Postat av: Nadja

Åh vad mysigt det låter alltihop.. Är inte riktigt redo för sverige men man får ju lite hemlängtan ändå.. Jag växte upp i bromma så det känns lite extra nostalgiskt att du va där..

2013-04-06 @ 22:30:32
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Linda Hollems

Åh hoppas att ni får lägenheten. Hur fungerar det hemma? Det är inte som här då man i princip kan få vilken lägenhet som helst om man har tur? Hemma måste man signa upp sig i kö eller?

Svar: Ja, det har du så rätt i... är inte samma som i USA. Där kunde man ju bara leta och vraka på craigslist och andra ställen... Ska man inte köpa nåt och vill ha första hands kontrakt får man så snällt ställa sig i kö... vilket kan ta ååååårrr! Sen finns ju alltid blocket.se som nästan är lite som craigslist, typ... men då är det ju mest andrahand och några månader här och där. Nu hittade vi en bostadsförmedling som inte har vanliga kö+tider, utan kör ett annat koncept. Skrev upp mig där i mars och fick gå på en visning förra veckan..:) Nu håller jag alla tummar och tår att vi ska få lägenheten också!! Två till är nämligen intreserade...
loppansworld.blogg.se

2013-04-09 @ 05:35:21
URL: http://lindahollems.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0