Bloggvärlden!

Jag var inte bland de första som tog mig ut i bloggvärlden, snarare tvärtom! Jag skrev på resdagboken när jag åkte över till USA som au-pair. Sen fortsatte jag när jag började plugga på college... sen var "min resa" slut... kändes det som. Sen skulle även resdagboken läggas ner... så det blev inget mer där. Hade då fått upp ögonen för några bloggar om svenska tjejer i USA... Months and months after hittade även jag hit. Anledningen till att jag skrivit är för att hålla nära och kära updaterade om mitt liv när jag inte vart närvarande här i Sverige. Sen skriver jag för min egen del... för det kan vara kul att ha och se tillbaka på senare. Tiden bara springer iväg och man gör så mycket på vägen, detta hjälper mig att inte glämma bort hälften av vad jag haft för mig...:P Det kan vara bra att få ur sig saker, bolla tankar och funderingar. Sen är har ju internet både bra och dåliga sidor... Kanske är klokt att tänka ibland på vad man skriver och hur. Allt kan tolkas olika, och man vet ju aldrig vad det är för nån som sitter på andra sidan skärmen...
 
Att genom denna blogg ha kommit i kontakt med andra bloggare jorden runt är så otroligt kul!! Vissa kan man relate to, genom att man "suttit lite i samma båt", man kanske går igenom samma saker eller så. Det känns som man känner vissa även fast man aldrig ens träffats på nåt konstigt vänster... Nu har jag haft turen att få träffa två "bloggvänner" redan. Jättekul att knyta nya kontakter och breda ut sin bekantskapskrets ännu mer! Sara som pluggar i NYC har jag träffat två gånger (i NYC)... jättego tjej!! Senast idag hade jag turen att få träffa ännu en jättego tjej, Nora. Hon bor här i Sverige med sin Amerikanske pojkvän (som kommer från CT, my old hood(!!!!) :) Fick bara bli en snabbis denna gång då jag hade min lunch break, men oh well... bättre än inget! ;) Sånt här är verkligen en av de bästa sidor att ha en blogg tycker jag...:) So, vart ville jag komma med detta då... ja, det var en bra fråga... bara en tanke som slog mig idag i guess. TACK alla ni som läser och kommenterar... ni lyser upp mina dagar och jag tycker det är spännande att även jag kan få följa er! :) Keep it up!

Kommentarer
Postat av: Henrietta

Jag haller med, tycker det ar jatteroligt att komma i kontakt med andra bloggare som ar i ungefar samma situation som en sjalv! Kul att du aven kunnat traffa nagra av dem pa riktigt. Den turen har inte jag haft an, Texas verkar inte vara dromstaten for svenskar att flytta/resa till, lol.

Svar: Ja precis! Haha, Texas är faktiskt en stat även jag alltid velat åka till... en vacker dag SKA jag dit...:P Får väl se om du är kvar där då...;)
loppansworld.blogg.se

2013-04-11 @ 01:11:34
URL: http://henriettav.blogspot.com
Postat av: Madeleine Hutchinson

Kan inte göra annat än att hålla med! :) Jag har "mött" så otroligt många nya människor via bloggen, några i USA sedan flera år, några som precis kommit dit och några som jag som väntar på min tur. Underbart roligt!

Svar: Eller hur! Tycker det finns många fördelar med att ha en blogg, detta är absolut en av dom!! :) Hoppas du får komma över snart!!
loppansworld.blogg.se

2013-04-11 @ 20:46:09
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.se
Postat av: Linda Hollems

Håller helt med. Precis igår hände det något som gjorde att jag kollade tillbaks i bloggen ända tills 2011 och det blev att jag stannade ett bra tag. Massa saker hade man ju inte kommit ihåg om man inte dokumenterat det. Åh det är verkligen kul att läsa och få kontakt med andra bloggare i samma sits. Speciellt som att man bor så långt från Sverige. Roligt att du har till och med träffat några av bloggarna som läser din blogg :). Kram

Svar: Precis!! Det är det som är så kul att! Kul att ha att kolla tillbaka på.. kan vara små grejer man inte tänker på kan ha nån stor betydelse, men om några år kanske det har det...:)Dessutom alltid ett stort plus att lära känna andra bloggare! :) Kram
loppansworld.blogg.se

2013-04-19 @ 16:42:43
URL: http://lindahollems.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0