Lite mycket...

Ahh... maste vara inne i en liten svacka... Det ar sa mycket jag vill men inte kan for tillfallet. Ja, jag vet, ar man inte "nojd" med sitt liv ar du den enda som kan gora nat at det. Jag ar inte missnojd heller, jag mar bra, har jobb, en underbar man, vanner, familj... MEN, Jag ar SAAAAA LESS pa att bo som vi gor just nu... jag vill ha eget. Eget place, eget kok, eget vardagsrum, eget ALLT. Jag vill kunna laga mat nar jag vill, jag vill kunna anvanda vilka pannor/kastruller jag vill, jag vill kunna krydda som jag vill, jag vill kunna ga runt i PJ's all day om jag kanner for det, jag vill kunna sova hur lange jag vill eller ta en nap mitt pa dagen utan att kanna att sig... ja just det. Jag vill kunna gora vad jag vill nar jag vill... Mina in-laws ar hur snalla som helst, dont give me wrong. Vi kommer jattebra overens och det funkar jattebra. Som tur ar annars skulle detta inte funkat alls och vart jattejobbigt, men sa ar det verkligen inte, thank god! Kunde inte be om snallare in-laws, de hjalpt oss jatte mycket! Men det ar saaaa liiiitet och trangt for alla oss... man lever sa tatt inpa varann hela tiden. Vi vill ha varat eget hem, lite privacy. Aven om dom far en att kanna sig hemma sa ar det ju inte varat hem. Det ar deras hem, deras saker... sa lange vi bor har ar M dessutom mammas lille pojke fortfarande. Kanske inte ar sa konstigt. Aven om jag alskar mina foraldrar sa skulle jag inte ens vilja att vi bodde hos mina foraldrar. Vi vill bara ha VARAT eget! 
 
So, varfor sitter jag har och gnaller och inte gor nat at saken... jamen det ar just det. Vi KAN inte gora sa mycket just nu. Min man flyttade hem pga av att han inte hade rad att bo sjalv och plugga full-time. Han kan inte jobba mer an vad han redan gor. Han har inte EN enda dag ledigt, antingen har han skola eller sa jobbar han... eller bada. Jag fattar allvarligt talat inte hur han orkar!  Har ar det sa freakin dyyyyrt att ha eget place dessutom! Bor verkligen i fel stat, seriously. Det ar inte manga som har eget stalle har. Antingen bor man kvar hos sina foraldrar eller sa har man massa roomates och delar pa nat. Sa han kunde ju valja, hoppa av skolan eller ha eget place. Klart han inte ska drop out of school! Nu ar det ju dessutom bara ca 2man kvar... ANTELIIIIGEN!!!!!! Jag kommer inte sa langt pa mitt part-time job + babysitting as extra on the side...  jag vill ha ett fulltime job!!!!! Men det ar inte sa latt det heller... jag soker och soker och soker.... och fortsatter soka... tillslut maste jag fa tag pa nat, right? Ju langre tiden gar desto mer mer omojligare kanns det... hoppet sjunker allt langre och langre ner. Gaaahh, vissa dagar kanns det bara lite varre an andra thats all... Fosroker blicka framat, det kommer ju inte vara sa har forever... men onskat vi kunde flytta igar redan!!! Vissa dagar lyckas man fortranga kanslan och langtan och tanka pa annat... andra dagar gor sig det mer patagligt och det tar over lite mer...:( Men nu kommer hubby snart hem fran jobbet och troligtvis kommer fa mig pa battre tankar... det brukar han vara bra pa! :) 
 
Snart Johanna... snaaaaart..... hall ut!!!! (forsoker intala mig det)

Kommentarer
Postat av: Nadja

Förstår att det är jättejobbigt, har okså jättegulliga in-laws men skulle nog inte heller vilja bo hos/med dem.. Jag hoppas iaf att det löser sig för er snart, om det nu blir i sverige eller chie eller stanna i USA.. Ni kanske kan kolla in andra delstater.. Hawaii e dock också himla dyrt..

2012-10-12 @ 11:13:47
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: Linda

Jag förstår dig totalt. Vi bodde med mina in-laws för några månader innan min man flyttade till Maryland för jobb. Eftersom att jag var på ett visa så kunde jag inte flytta med honom. Jag bodde då själv med hans föräldrar. Underbara personen men just dom du beskriver det så var det jobbigt med matlagningen och att det inte är ens egna saker och hem. HÅLL UT! Som du skriver så funkar det och det är snart över! Allt är värt det i slutet!

2012-10-13 @ 03:28:41
Postat av: Gabriella

Oj, förstod inte hur ni hade det, vad drygt... som sagt hur mycket man än tycker om varandra så blir det lite väl tätt in på - beundrar er för att ni får det att funka :)

... kan ni inte hitta ett pyttelitet ställe som ni har råd med ? så ni får lite privacy i alla fall ? Hoppas det löser sig snart!

2012-10-13 @ 04:58:47
URL: http://recyclingthegoodmoments.blogspot.com
Postat av: Sarah i NYC

Usch, kan bara tänka mig hur tufft det är oavsett hur underbara svärisarna är! Men snart kommer du hitta ett heltidsjobb och din kärlek slutar skolan och kan ge sig ut i yrkeslivet. Ni har många underbara år framför er!

2012-10-13 @ 16:03:04
URL: http://sarahjohansson.wordpress.com
Postat av: Henrietta

Ah, jag vet exakt hur du kanner. Aven om jag aldrig bott med mina in-laws sa bodde jag alltid med room mates nar jag var i Boston, just for att det ar sa jakla dyrt med bostad up north. Det ar ratt frustrerande att kanna att man inte ens kan vara 100% sig sjalv i sin egen bostad.
Men som du sager, snart ar din man klar med skolan sa hall ut bara. 2 manader gar snabbt! Jag kanner mig ocksa lite stuck for tillfallet i min situation i och med att det enda stallet jag kan jobba pa ar max 20 hours i veckan pa skolan for minimum wage (ugh) och darmed maste ta pa mig mer och mer studielan pga av att jag inte har mina papper an. Men, det ar bara att forsoka vara patient, aven om jag typ tanker pa hur irriterande det ar varje dag, haha.
Du kommer nog hitta ett jobb du ar nojd med nar du minst anar det, det brukar ju vara sa :) sa fortsatt kampa bara :)

2012-10-13 @ 17:45:17
URL: http://henriettav.blogspot.com
Postat av: Henrietta

Och som svar pa din kommentar: Tack!!! Ja, verkligen tur att jag kunde testa skorna i en hel halvtimme pa grund av upplaggningen. Det ar ju inte direkt sa att man kan sta i skorna sa lange ute i butiken for att testa, hehe. Jag har tankt roda rosor, eftersom brollopet ska vara right around christmas sa tyckte jag att det skulle passa bra. Vi bytte namligen datum till 27 december och aven plats pa brollopet, men jag tror inte jag har skrivit de pa bloggen an inser jag nu, lol. Vi ska vara i Texas nu istallet och bada vara familjer kommer da alltsa kunna komma :)

2012-10-13 @ 17:59:21
URL: http://henriettav.blogspot.com
Postat av: Emilia

KRAM!

2012-10-14 @ 06:14:04
URL: http://emiliaaj.blogg.se
Postat av: Kim

Vissa dagar känns allt skit, verkligen jätteskit! Men så kommer dom dagarna då allt känns bra och man inser hur bra man har det egentligen :) Förhoppningsvis är en sån dag imorgon! :) Dessutom, om 2 månader är allt möjligt - världen ligger då vid era fötter! :)

Kram

2012-10-17 @ 09:34:43
URL: http://lifeandloveinla.wordpress.com
Postat av: Emelie i La Habra

Usch va jobbigt :( Men tank pa hur mycker mer det kommer vara vart med ett eget stalle sen nar ni har det. Ni kommer alska det mer :) Tror ocksa man vaxer ihop mer nar man ar nara. Jag ar saker pa att ni klarar det!

2012-10-27 @ 01:04:58
URL: http://emelieleora.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0