Finns det nat battre an nar man kommer hem och ser....

...ett paket fran SVERIGE!!!!! :D:D:D

 

 

Ahh vad glad jag blev!!! Made my day!!! :D

 

Ahh, jag blir helt till mig! Ni anar inte vad en liten ostbagepase gor for mig...haha! My favorites!

Mannen far nog gomma dom nar han kommer hem fran jobbet for annars ar dom val slut imorrn...haha!

 

En annan sak som var valdigt gott var jordgubbarna jag hade med mig till jobbet idag... Mmmm!!

 

Nu ska jag ta mig en skal med ostbagar och njuuuuta!!! :)


Kommentarer
Postat av: angie

åh gud vad gott med ostbågar!!!

tack snälla du, ja jag tror det här var det bästa för mig också för jag trivs verkligen inte här.. eller jo, när jag inte är med familjen så trivs jag hur bra som hellst!

har redan fått min första match i alla fall :)

2012-05-22 @ 07:12:28
URL: http://angieaupair.blogg.se/
Postat av: Linda

underbart med ett paket fran Sverige.



Hur kommer det sig att du aker till Washington DC for att fornya passet? Vore det inte enklare att ga in till New York istallet?

2012-05-22 @ 19:47:44
URL: http://lindisen89.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Härligt med lite godsaker från Sverige!!

2012-05-22 @ 20:24:46
URL: http://minamerikanskaresa.blogspot.com/
Postat av: Henrietta

Gud vad gott med svenska grejer!!!



Jag kommer också ihåg den där känslan när jag kom tillbaka till Boston igen, det kändes verkligen som att jag kommit hem. Oj vad snabbt, bara tre måndader!! Var det svårt att fylla i alla papper och så? Tog ni hjälp av en advokat eller fixade ni allt själva? Jag måste säga att jag är lite nervös över hela processen även fast jag vet att det säkert kommer gå bra...

Okej, ja det är så svårt att säga vart man blir av i framtiden. Hur känner du about moving to Chile? Kan du spanska?

Michael säger att han är villig att flytta till Sverige om jag vill, men jag tror inte riktigt att han vet vad han skulle ge sig in på, haha, eftersom han inte varit där än. Och nej, han kan ingen svenska förutom några random fraser, typ "hundadoption" lol. Kan din man nå svenska?

2012-05-23 @ 05:39:52
URL: http://henriettav.blogspot.com/
Postat av: Henrietta

Btw, förlovningshistorien kom inte med i inlägget för det blev så himla långt, det får bli lite senare istället :)

2012-05-23 @ 06:23:26
URL: http://henriettav.blogspot.com/
Postat av: Nadja

Ååååååh, ostbågar <3

2012-05-23 @ 08:13:53
URL: http://www.alohanadi.com
Postat av: AnnaWK

Smaken av Sverige är så mycket godare när man befinner sig utanför landets gränser på något konstigt vis :) Minns ett tillfälle när jag och och svensk kompis fick tag på tunnbröd och räkost på IKEA efter typ 10 månader i USA. Det var gudomligt gott.



Sv: Skönt att han har lätt för språk, det är inte något min käre karl kan skryta med.

Just skola, barnomsorg och sjukvård var stora anledningar till att vi valde att bosätta oss i Sverige (plus min familj). Ska på ett extra ultraljud nu på fredag (det tredje totalt sett) och har inte behövt betala en krona för det. Då är jag helt plötsligt tacksam över de höga skatterna vi faktiskt betalar här.



Vad är det du inte saknar med Sverige?



Jag har varit tillbaka fem gånger och hälsat på familjen (varit tillbaka sex gånger totalt i USA). Tyvärr lär det väl ta ett tag till nästa gång nu, men det ger bara ännu mer motivation.



Kram

2012-05-23 @ 11:01:43
URL: http://annawk.blogg.se/
Postat av: Linda

Da forstar jag varfor du inte aker in till New York for passet. Jag fornyade mitt i New York forra gangen, vilket funkade valdigt bra for mig. Dock maste jag fornya passet igen innan jag aker hem i sommar sa jag maste in till Washington DC for att gora det.

2012-05-24 @ 03:06:47
URL: http://lindisen89.blogg.se/
Postat av: Henrietta

Ja, advokaterna verkar vara asdyra. Fick ett tips på en "billig" advokat som bara kostade $4,000 och bara $1,000 skulle gå till själva kostnaderna att process the papers. Å ena sidan vill man ju att allt ska bli utfyllt rätt, men å andra sidan känns det rätt onödigt att betala SÅ mkt för det. Vad skönt att höra att ni klarade er utan, ja har verkligen hållit på och velat om vi ska göra det eller inte. Men som sagt, man är ju rätt van vid att fylla i visumpapper vid det här laget lol. Men jag lär ju definitivt komma till dej med massa frågor när vi är där ;)

Chile skulle nog vara spännande! Jag har ju aldrig varit där men kan tänka mig att det är väldigt annorlunda jämfört med både USA och Sverige. Skönt i alla fall att du kan lite spanska, det skulle säkert gå rätt fort för dej att lära dig resten om ni flyttar dit.

Haha, jo men vi har ett ställe precis där vi bor där man varje lördag kan adoptera hundar, och dom har en skylt som jag översatte, så på den vägen var det.. Otroligt användbart ord ;) Oj vad duktigt att han läst online, kanske ska tvinga Michael att göra det också :)

Haha, ingen fara. Är bara kul att läsa långa inlägg!

2012-05-24 @ 04:36:48
URL: http://henriettav.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0